بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۹۸ بیمار در شبانه روز گذشته

تعداد جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

مردم می گویند پزشکان بیمارستان ها، نسخه های عجیب و غریبی برایشان می پیچند. نسخه هایی که آنها را در تمام شهر چرخانده و حتی پایشان را به بازار سیاه دارو هم کشانده است.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به قدرت انتقال و سرایت پذیری بالای ویروس کرونای انگلیسی، گفت: با توجه به حجم بالای تردد بین کشورها انتشار بیماری از مرزهای جغرافیایی اجتناب ناپذیراست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما به مرگ حتی یک نفر در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم، اظهار کرد: با همکاری همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت طی ۴۰ روز مرگ‌های ناشی از کرونا به یک سوم رسید و با این طرح نگذاشتیم پیش‌بینی ۱۲۰۰ مرگ محقق شود.

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با اشاره به نقش موثر طرح محله محور مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در کنترل اپیدمی و قطع زنجیره انتقال بیماری، توضیحاتی در رابطه با وضعیت اپیدمی کرونا در سال ۲۰۲۱، درصد و احتمال بروز پیک چهارم کرونا در کشور و تاثیر جهش‌های جدید ویروس بر وضعیت اپیدمی ارایه کرد.

نخستین واکسن کووید ۱۹ هند با نام کوواکسین برای استفاده اضطراری در هند توسط کمیته متخصصان تایید شده و در انتظار تایید نهایی قریب الوقوع مرکز عمومی کنترل داروی هند است.
معاون دفتر رئیس جمهوری با ارائه توضیحاتی درباره فرایند تهیه واکسن خاطر نشان کرد: دیروز رئیس جمهوری رسما اعلام کرد که با خرید واکسن در هفته‌‌های آینده از شرکت‌‌های مختلف، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌‌بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز می‌شود.
برخی خوراکی‌ها می‌توانند سبب تقویت مغز شوند و این بویژه در مواقع امتحان می‌تواند یک روش اورژانسی برای افزایش سطح هوش و تمرکز باشد.
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز مرحله دوم تزریق داوطلبان واکسن ایرانی کرونا خبر داد و گفت: مجوز مرحله دوم تزریق به داوطلبان اولین مطالعه انسانی واکسن ایرانی "کُوو ایران برکت" شب گذشته صادر و این مرحله تزریق امروز (دوشنبه) آغاز شد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۱۰ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۵ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت توجه به اقدامات ضروری و مراقبت‌ها برای کنترل کرونای انگلیسی تاکید کرد و گفت: با رعایت پروتکل‌ها توسط مردم زنجیره ویروس کرونا قطع خواهد شد و بر ویروس جدید هم غلبه خواهیم کرد.

یک متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

نسخه های خودسرانه؛ عامل شیوع بیشتر کرونا/ ویروس کرونا یک قدم از محققان جلوتر است

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: هر کسی که به نوعی به فضای مجازی دسترسی دارد برای مقابله با ویروس کرونا نسخه ای تجویز می کند و این کار باعث شده است که درمان اصلی این بیماری و اپیدمی در بین این همه تجویزهای خودسرانه گم شود.

قرایی مقدم در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

مسئولین کشور، مقصر اصلی عدم اعتماد به واکسن ایرانی

یک جامعه شناس گفت: مردم کشور باید به ساخت واکسن ایرانی افتخار کنند اما به دلیل این که اعتمادی به دولت و مسئولین کشوری ندارند نمی تواند تا زمانی که واکسن در آمار بالا تاثیرگذار باشد به واکسن ایرانی اعتماد کنند.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تمامی افراد می توانند با همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به داروخانه های دولتی و ثبت مشخصات توسط داروخانه در سامانه تیتک واکسن آنفولانزای چهار ظرفیتی تهیه کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه استانداران براساس اولویت‌های خود درباره آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند، گفت: هر استان متناسب با شرایط و مقتضیات داخلی روش‌های متفاوتی را می‌تواند اعمال کند البته باید وزارت نفت، نیرو و محیط زیست برنامه‌های خود را ابلاغ کنند.
متخصص تغذیه و استاد دانشگاه شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه با رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب می‌توان آثار شیمیایی آلودگی هوا را مهار کرد، به افرادی که در این روزها مجبور به قرار گرفتن در معرض هوای آلوده هستند توصیه کرد، بلافاصله پس از رسیدن به منزل، یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنید.