درمان کووید-19 با داروی نقرس

به گفته محققان داروی پروبنیسید دارای طیف وسیعی از ترکیب‌های ضد ویروسی است که می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه های اصلی مقابله با کرونا ویروس معرفی کرد.

تصویر درمان کووید-19 با داروی نقرس

به گزارش سایت خبری پرسون، نتایج آزمایشات جدید نشان می‌دهد: داروی نقرس می‌تواند در درمان بیماری کووید-۱۹ نیز اثربخش باشد.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه جورجیا (UGA) در بررسی‌های خود دریافتند: داروی پروبنیسید که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست و به طور معمول مصرف آن به بیماران مبتلا به نقرس توصیه می‌شود، می‌تواند در درمان بیماری کووید-۱۹ نیز اثربخش باشد.

محققان دانشگاه جورجیا تاکید کردند: این داروی آنتی ویروس برای همه ویروس‌های تنفسی RNA از جمله کروناویروس که مورد آزمایش قرار گرفتند، اثربخش بوده است.

ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV)، کروناویروس و ویروس آنفلوآنزا همگی در یک فصل منتشر می‌شوند. نتیجه نهایی این تحقیق نشان می‌دهد که می‌توان با استفاده از این داروی خوراکی به طور بالقوه عفونت و بیماری را کاهش داد.

طبق گفته کارشناسان کلینیک مایو، نقرس یک شکل معمول و پیچیده آرتریت است و باعث حملات ناگهانی و شدید درد، ورم، قرمزی و حساسیت در یکی از مفاصل اغلب در انگشت شست پا می‌شود.

ویروس‌ها این طور عمل می‌کنند که با همکاری سلول‌های بدن خودِ شخص، تکثیر یافته و ویروس بیشتری تولید می‌کنند. داروی پروبنیسید این روند تکثیر را محدود می‌کند و بنابراین مانع از آن می‌شود که ویروس، سلول‌های فرد را آلوده کند.

منبع: ایسنا

339095