بررسی لزوم تزریق دز سوم واکسن در ژاپن

منابع آگاه در ژاپن اعلام کردند: طی روزهای آینده بررسی لزوم تزریق سومین دُز واکسن تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) و در بحبوحه گسترش سویه بسیار مسری کرونا موسوم به دلتا آغاز خواهد شد.
تصویر بررسی لزوم تزریق دز سوم واکسن در ژاپن

به گزارش سایت خبری پرسون، انتظار می‌رود کارشناسان بهداشت در یک کمیته فرعی دولتی مرتبط با واکسن کرونا، این موضوع و همچنین امکان ترکیب واکسن‌های تولید شده توسط تولیدکنندگان مختلف را مورد بررسی قرار دهند. در حال حاضر سه واکسن کووید-۱۹ که در شرکتهای داروسازی فایزر، مدرنا و آسترازنکا تولید شده‌اند در ژاپن موجود است که همه آنها طی دو مرحله تزریق می‌شوند.

تولید کنندگان واکسن اعلام کرده‌اند که تزریق دُز سوم واکسن برای افزایش مصونیت ضروری است چرا که مواردی از ابتلا به کروناویروس در میان افراد واکسینه شده در ژاپن و دیگر کشورها گزارش شده است.

مطالعات نشان می‌دهد که آنتی بادی های کووید-۱۹ شش ماه پس از تزریق دومین دُز واکسن کاهش یافته و اثربخشی واکسن روی سویه دلتا با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

طی ماه‌های اخیر واکسیناسیون در ژاپن سرعت گرفته و تقریبا برابر با ایالات متحده شده است. تا ۹ سپتامبر، ۶۱.۹ درصد از جمعیت ژاپن حداقل یک دُز واکسن کروناویروس و ۴۹.۸ درصد دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

339129