بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس مجمع نمایندگان استان:

آقای روحانی قرنطینه خوزستان را تایید کنید

سیدکریم حسینی گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تعطیلی دو هفته‌ای و قرنطینه استان خوزستان را تایید کند؛ در این زمینه با معاون رئیس جمهور نیز صحبت شده تا این مساله را پیگیری کند.
نماینده مردم قروین در مجلس با بیان اینکه دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونایی شده که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد، گفت: چرا دارو دپو می شود و اجازه توزیع به آن داده نمی شود؟

برخی علائم گلودرد ناشی از ابتلا به کرونا با سایر گلودردهای ناشی از سایر بیماری ها متفاوت است علائم ناشی از ویروس کرونا کاملاً شایع و مشابه علائم سایر بیماری‌های تنفسی است. بنابراین، طبیعی است که نسبت به هر نشانه‌ای که شبیه علائم کووید-۱۹ باشد، احساس اضطراب داشته باشیم.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۰ هزار نفر بر اثر مسمومیت بر اثر مصرف مواد اعتیادآور به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند و بیشترین عامل مسمومیت با مواد مخدر و محرک، سوءمصر متادون و ترامادول بوده است.
یک متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه ترمیم بافت ریه در افرادی با علائم شدید بیماری کرونا، حداقل یک ماه و نیم تا سه ماه زمان می‌برد و در موارد شدیدتر، ممکن است بخشی از حجم ریه‌ای که تخریب شده، ترمیم نشود، مطرح کرد: به بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدید توصیه می‌شود برای انجام فعالیت‌های ورزشی در طول بیماری یا پس از بهبودی حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند.
زمانی که فایزر از اثربخشی بالای واکسن کرونا خود خبر داد و مجوز دریافت کرد، بسیاری به انتقال سریع آن به کشورهای مختلف امیدوار بودند اما در این میان یک مشکل بزرگ وجود داشت: واکسن فایزر برای انتقال به دمای فوق سرد تا منفی ۷۵ درجه نیاز داشت. حالا این کمپانی اعلام کرده که نیازی به این دما نیست و می‌توان تا دو هفته آن را در دمای استاندارد فریزر نگهداری کرد.
رئیس کمیته شورای اپیدمیولوژی کرونا با اشاره به اینکه تب از مهمترین علامت های کرونای انگلیسی است گفت: این بیماری در سطح کشور پراکندگی های متنوعی دارد و بیشتر در جنوب کشور مشاهده شده است.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نخستین مجموعه‌هایی بود که از روز اول اعلام ورود کرونا به کشور، همه امکانات و ظرفیت خود را به کار گرفت تا ضمن خدمات‌رسانی صددرصدی به شهروندان، با تمام توان با شیوع ویروس کرونا مقابله کند.
فوق تخصص بیماریهای عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تاکید کرد: کشور در شرایط خطرناکی به لحاظ شیوع کرونا قرار دارد و اگر چنانچه هرچه سریعتر از شیوع گسترده بیماری جلوگیری نشود ممکن است تا اواخر اسفند درگیر پیک های شدیدتر بیماری شویم.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا جان ۶۸ بیمار دیگر را گرفت

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

یک سال گذشت، یک سال پرتلاطم از آن روزی که در خبرها خواندیم دو مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم شناسایی شدند.
رییس جمهوری با اعلام اینکه همان اولین روز که فهمیدیم این ویروس وارد کشور شده است گفت: برخی تردید داشتند که ۳ روز دیگر انتخابات است و آیا این را بگوییم یا نگوییم و من گفتم تردیدی نداشته باشید چه انتخابات باشد چه نباشد و هر مراسمی باشد این مسئله چون با جان مردم سرکار دارد با ما شوخی ندارد و باید اعلام کنیم.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت داروخانه ها در زمان واکسیناسیون عمومی کرونا و توزیع و عرضه این واکسن، در عین حال نسبت به طرح ادعاهایی مبنی بر خرید و فروش واکسن کرونا در بازار سیاه هشدار داد.
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

اما و اگرهای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

نکته حائز اهمیت این است که حجم واکسنی که کشورها وارد می‌کنند، نمی‌تواند جوابگوی همه مردم باشد و البته ضرورتی هم ندارد. ما باید مانند بسیاری از کشورها اولویت‌های خود را برای واکسیناسیون مشخص کنیم.