بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

محمودرضا آقامیری در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ایران در جمع کشورهای صاحب تکنیک یون درمانی

یون درمانی تکنیکی است که همه کشورها و حتی همه کشورهای اروپایی از آن برخوردار نیستند و تنها برخی از کشورها این تکنیک را دارند اما خوشبختانه این امکان برای کشور ما در حال فراهم شدن است که بتوانیم شتاب‌دهنده داشته باشیم و با استفاده از آن شتاب‌دهنده، شتاب و انرژی لازم را به ذره داده و برای مقاصد درمانی و یا تولید رادیو ایزوتوپ‌های جدید استفاده کنیم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان:

بیماری های روحی و جسمی مهمترین متهمان خودکشی هستند

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان، بیماری روانی و جسمی از دلایل مهم اقدام به خودکشی است و گفت: مسایل مالی، نداشتن شغل، مسایل مالی، اخراج از محل کار و ورشکستگی، علل عاطفی، درگذشت یکی از آشنایان، دعواهای خانوادگی، طلاق و شکست از جمله دیگر دلایل اقدام به خودکشی هستند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: نحوه فراخوان از طریق رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما خواهد بود و سپس ارسال پیامک و هماهنگی تلفنی از سوی بهورز یا مراقب سلامت صورت می‌گیرد.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: 25 هزار مورد ابتلا و مرگ حدود 350 نفر در روز، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است. اما وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند بیماری‌هایی که پاندمی‌اند را مدیریت کند. این بیماری در تمام دنیا وجود دارد؛ 4 فصل و خاص است. بنابراین یک تدبیر خاص می‌طلبد و نیاز به عزم ملی همه جانبه دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا در موج چهارم، از هموطنان عزیز کشور خواهشمندیم از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام به طور جدی پرهیز کنند.
بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه داشته باشند که توقف صدور دفترچه های جدید درمانی به معنی حذف کامل دفترچه نیست و دفترچه هایی که هنوز برگ های آن به پایان نرسیده تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیک معتبر هستند.
دنگ شیائو پینگ معمار اصلاحات اقتصادی چین می‌گفت «‌مهم نیست گربه سیاه باشد یا سفید. مهم این است که گربه موش بگیرد». حالا حکایت واکسیناسیون کروناست. مهم نیست با وارداتی‌ها باشد یا با برکت و پاستور داخلی. مهم این است که واکسیناسیون عمومی انجام شود و البته با یک برنامه‌ریزی مشخص برای مراجعۀ مشمولان تا مردم سر‌در‌گم نباشند...
آقای رییسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا هم گفته بود؛ کسانی که نمی‌خواهند منتظر بمانند، پول بدهند واکسن به آنها تزریق خواهد شد و از قول حیدر محمدی از مدیران سازمان غذا و دارو که با رادیو صحبت می‌کرد از قیمت 300 هزار تومانی دارو یاد کرد.
در یکی، دو روز گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره امکان خرید واکسن‌ کرونا برای کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت باشند مطرح شد. اول تأیید، سپس تکذیب شد و این نحوه خبررسانی مبتذل در یکی دو روز گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره امکان خرید واکسن‌ کرونا برای کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت باشند، مطرح شد.
«تریبونی نباید داشته باشیم که در آن آرامش را به هم بزند، همه گیج شوند که ندانند چه شده است. اصلا چه کار باید بکنند. تریبون‌ها هم باید به مردم آموزش، هم آرامش و هم هشدارهای لازم را بدهند. متوازن در کنار هم برای اینکه به نقطه مطلوب برسیم» (بخشی از سخنان ریاست محترم جمهور در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا).
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به بالا بودن حجم مراجعات کرونایی به بیمارستان ها، گفت: نزدیک به ۱۰۰ بیمارستان در تهران درگیر بیماری کووید-۱۹ هستند و متاسفانه تمام تخت‌های آی سی یو در تهران پر شده‌اند.