سازمان «داوطلبان هلال احمر» به بیش از 6.5 میلیون نفر در دوران کرونا کمک رسانی کرد

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از فعالیت 262 هزار داوطلب هلال احمر در دوران کرونا در ارائه خدمات بهداشتی و معیشتی به 6 میلیون و 600 هزار نفر در کشور خبر داد.

تصویر سازمان «داوطلبان هلال احمر» به بیش از 6.5 میلیون نفر در دوران کرونا کمک رسانی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید سلیمی، سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به روز جهانی داوطلبان، اظهار داشت: از ابتدای شروع کرونا و از نیمه دوم اسفند 98 با مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر و تشکل‌های مردم‌نهاد اقدامات خوبی را در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها انجام دادیم.

وی ادامه داد: با کمک مؤسسه‌های خیریه نسبت به تأمین اقلام بهداشتی و حفاظتی اقدام شده و با کمک ظرفیت خانه‌های هلال در روستاها بسته‌های بهداشتی و معیشتی توزیع شد؛ به طوری که 262 هزار داوطلب با 2 میلیون و 548 هزار ساعت کاری در 2845 پروژه در سراسر کشور به خدمت‌رسانی مشغول شده و در مجموع 6 میلیون و 600 هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

سلیمی اضافه کرد: 98 هزار مددجوی ما از خدمات لازم بهره‌مند شده؛ به طوری که 930 میلیارد ریال در قالب کمک‌های دارویی، 575 هزار بسته معیشتی و 915 هزار بسته بهداشتی توزیع شد.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این دوران از پزشکان عضو سازمان داوطلبان استفاده شده است، گفت: 2584 ایستگاه سلامت و 760 کاروان سلامت راه‌اندازی شد؛ ضمن اینکه 68 هزار واحد خون توسط اعضای داوطلبان هلال احمر اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه داوطلبان جمعیت هلال احمر به عضویت این سازمان درآیند و بعد از جذب، ما متناسب با تخصص‌های لازم فراخوان عمومی و تخصصی اعلام می‌کنیم و در قالب پروژه‌ها، نیروها جذب می‌شوند.

سلیمی با اشاره به جذب نیروها در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، عمرانی و حقوقی در سازمان داوطلبان هلال‌احمر ابراز داشت:‌براساس قانون مدیریت بحران سه وظیفه برعهده جمعیت هلال‌احمر گذاشته شده که جذب، هدایت و توزیع کمک‌های مردمی یکی از آنهاست.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد غیردولتی در دوران کرونا، یادآور شد: بعد از جذب افراد در سازمان داوطلبان هلال‌احمر در سطح استان‌ها این افراد را تقسیم می‌کنیم؛ ضمن اینکه محدودیت سنی وجود ندارد؛ به طوری که در سازمان جوانان، افراد زیر 35 سال و برای سازمان داوطلبان نیز افراد بالای 35 سال جذب خواهند شد.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: آموزش‌ها در جمعیت هلال‌احمر براساس قانون مدیریت بحران بوده و افراد پس از ثبت‌نام پیامکی دریافت خواهند کرد و لینک سایت آموزشی هلال‌احمر برای آنها ارسال شده و آنها می‌توانند آموزش‌های خود را دریافت کنند.

سلیمی تأکید کرد: اولویت ما در استفاده از نیروهای داوطلب در مواقع ضروری براساس تخصص آنهاست؛ به طوری که در دوران کرونا با فراخوان تخصصی از نیروها در بیمارستان‌ها استفاده شد.

منبع: فارس

374031