بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

می‌دانم بسیاری از خوانندگان با واژه زیر آشنا هستند. در مواردی که نیاز به کاری با دقت و سرعت بالا هست، توصیه مؤکد می‌شود: «کار، اداری نشود»، کنایه از اینکه اگر کاری که در دست اقدام است، جنبه اداری و بوروکراتیک به خودش بگیرد، اصلا انجام نمی‌شود یا در زمانی که انتظار می‌رود به وقوع نمی‌پیوندد.
برای نخستین بار در جهان، روسیه واکسن خوراکی برای واکسیناسیون کرونا ساخت که مراحل آزمایش آن آغاز شده است.

استاندار تهران گفت: متاسفانه با توجه به اینکه در موج چهارم هنوز به پیک نرسیده‌ایم و ویروس جهش یافته با ویروس اولیه متفاوت است نیازمند دقت نظر بیشتری هستیم و اکنون با افزایش بیماران و به دنبال آن فوتی‌ها مواجه هستیم همچنان که امروز ۴۰۵ فوتی در سطح کشور داشتیم.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

جان ۴۰۵ بیمار دیگر گرفته شد

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور افزایش یافت و به ۶۶ هزار و ۷۳۲ نفر رسید.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: انتظاراتی وجود داشت که بتوانیم از اهرم‌های تشویقی استفاده کرده تا جامعه پزشکی را به سمت نسخه نویسی سوق بدهیم و این تشویق‌ها در تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، سیاست کشورهای تولید کننده واکسن در دنیا، به حداقل رساندن صادرات برای استفاده داخلی است. بنابراین باید تولید واکسن ایرانی به بهترین شکل انجام شود و به خودکفایی برسیم.
ماجرای واکسن در حال ورود به مراحل حساسی است. هم از حیث تعداد واردات و تولید و تزریق و هم از حیث شفافیت و تزریق براساس ضابطه.
بر اساس تحقیقات جدید، کسانی که از کووید ۱۹ بهبود یافتند پس از دریافت نخستین دوز واکسن mRNA، یک واکنش آنتی بادی قوی داشتند، اما بعد از دوز دوم، ایمنی کمی داشتند.
بررسی دست های ‌پشت پرده صنعت داروسازی؛

اعتراض داروسازان‌ به مافیای دارو

یادداشت/طبق تحقیقاتی در حال حاضر ٧٠ تا ٧٥ درصد داروخانه های تهران متعلق به پراتیک ها هستند. امتیاز واردات دارو و کارخانه های داروسازی هم که همگی فقط متعلق به افرادی خاص است
بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی لنست منتشر شد، یک نوع بسیار مسری کووید ۱۹ که برای اولین بار در انگلیس شناسایی شد، باعث بیماری شدیدتر در بیماران بستری نمی‌شود.
متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: در بیماران با نارسایی شدید قلبی و ضعف عضله قلب با توجه به نیاز به مصرف متعادل آب و تعدد داروهای قلبی با فواصل کوتاه مصرف، توصیه به روزه‌داری نمی‌شود.

مدیرکل پیشگیری قاچاق کالا و ارز در گفتگو با پرسون؛

زنگ خطر مصرف مشروبات الکی در ایران به صدا درآمد

در سال‌های اخیر حجم قاچاق مشروبات الکلی ورودی به کشور کاهش پیدا کرده و این هشدار و زنگ خطری در این خصوص است که آنچه در حال حاضر در بازار به صورت غیرمجاز و پنهانی خرید و فروش می‌شود عمدتاً محصولات تقلبی است که صرف نظر از جنبه مجرمانه، صدمات و لطمات بسیار سختی را برای افراد به همراه خواهد داشت.
نتایج یک بررسی تازه که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا با عنوان "طب داخلی جاما" منتشر شده نشان می دهد که استفاده از دو ماسک می تواند شیوع بیماری کووید-۱۹ را کاهش دهد.