بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت درحالی تایید کرد کارگران هندی مبتلا به کرونا وارد ایران شده‌اند که با توجه به تعداد بالای بستری ۲ هفته‌ گذشته احتمال افزایش موارد فوتی در چند روز آینده وجود دارد و روزهای سخت‌‌تر کرونایی را تجربه می‌کنیم.
محققان دریافتند رژیم‌های غذایی حاوی شکلات و شیرینی، کره، قند، نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌ها و میزان کم میوه و سبزیجات، از بدترین رژیم‌ها هستند.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: مصرف تریاک در پیشگیری از کرونا، کنترل بیماری و درمان آن هیچ جایگاهی ندارد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سال خوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.
عضو کمیته علمی ستاد کرونا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

پایان انتظار نزدیک است/ تولید انبوه واکسن کرونا تا 2 ماه آینده

همه آنچه که برای قسمت صنعتی این مؤسسه واکسن‎‌سازی که می‌تواند میلیون‌ها دوز واکسن در ماه تولید کند، مورد نیاز است خریداری شده و نصب آن نیز آغاز شده است و به زودی تمام خواهد شد و هر زمان که سیستم آن راه‌اندازی شود واکسن‌سازی آغاز خواهد شد و حداکثر تا اواخر خردادماه این مهم اتفاق خواهد افتاد.
استاندار تهران با اشاره به افزایش ۲ هزار و ۴۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت‌های موجود در استان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در خواست داشتند با تامین نقدینگی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها طرح درمانگاه‌های سرپایی تداوم یابد. در صورت تحقق این طرح بار پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها به حداقل می‌رسد.
با وجود اینکه کشور در بُعد اقتصاد دچار بدترین شرایط می‌باشد با این وجود در سالهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه عمل‌های زیبایی به ویژه عمل «رینوپلاستی» یا همان جراحی زیبایی بینی در کشور هستیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۴۹۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، رکورد جدیدی ثبت شد. تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۷۰ نفر رسید. پنج هزار و ۲۴۴ بیمار بدحال نیز در آی سی یو بستری هستند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان از افزایش ۱۰ درصدی تعرفه ویزیت پزشکان خبر داد و گفت: تعرفه ویزیت در صورت استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی ۳۰ درصد افزایش داشته‌است.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: بررسی‌ها از میزان تریاک داخل این شربت نشان می‌دهد که با مجوز سازمان غذا و دارو مقدار ۲ در ۱۰۰۰ معادل دو دهم درصد تریاک به این دارو اضافه شده است، و از نظر دارویی نظیر ترکیبات کدئین، قرص دیفینوکسییلات و شربت دکسترومتورفان و اکسپکتورات (که داخل‌شان مخدر است)، در حدی مجاز و با نسخه پزشک قابل ارائه است.
سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر یک از دستگاه های اجرایی که در زمینه ساخت واکسن داخلی و تهیه آن مسئولیتی بر عهده دارند باید با جدیت در این مسیر گام برداشته و به موقع واکسیناسیون عمومی آغاز شود.
با این تصاویر سینمایی که تلخ و واقعی است، آژیر هشدار برای ما به صدا درآمده است. اگر سفت و سخت نگیریم، باید شاهد بروز فاجعه‌ای تلخ در کشور باشیم. الان دو مسئله انتخابات و کنکور پیش روی ماست. از همین امروز باید فکری به حال آنها کرد. نشود دوباره مثل سال گذشته که چند روز مانده به کنکور، هر کسی حرفی بزند و داوطلبان بیچاره را که به خودی خود استرس دارند را دچار سردرگمی کنند.