بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

با آغاز فصل بهار و فراهم شدن شرایط مساعد برای رشد قارچ‌های خودرو، بازار مصرف این قارچ‌ها هم داغ می‌شود و خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند با این قارچ‌های خودرو سفره های خود را رنگ و بوی بهاری بدهند؛ غافل از اینکه این قارچ‌ها ممکن است سمی بوده و مصرف آنها مرگ افراد را در پی داشته باشد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۳۱۹ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

گویا گفتن و نوشتن و هشدار دادن حتی پیش از وقوع خطرات دیگر کمترین اثرها را ندارد و بسیاری از مسوولان چنان درگیر انواع جلسات و دغدغه‌ها و رتق‌وفتق‌ها هستند که اصلا وقت نمی‌کنند که نیم توجهی به فریادهای دیگران بکنند.
نقدی براظهارات وزیر بهداشت در کرمانشاه؛

واکسن برای جگرگوشه شما، خاک سردگورستان برای جگر گوشه های مردم

یادداشت/مردم در زمان جنگ زیر گلوله وخمپاره و موشک و بمب و مبارزات مختلف با بد خواهان ایران و ایرانی دفاع از دین و ایمان  با علم به اینکه  میدانستند شهید میشوند پای در میدان نبرد گذاردند تا وطن آزاد مانده اما خاک سرد گورستان نسیبشان شود
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر این که مصرف خوراکی الکل هیچ تاثیری در درمان و یا پیشگیری از کرونا ندارد، گفت: بیشتر افرادیکه به دنبال مصرف خوراکی الکل صنعتی زنده مانده اند، متاسفانه دچار عوارض جبران ناپذیری شده اند.
وزیربهداشت درکرمانشاه؛

سیمان فروش هم می خواهد واکسن وارد کند

من جگرگوشه خود را برای تزریق این  واکسن آوردم که بگویم خون ما و خانواده ما سرخ تر از خون یک روستایی نیست و ما آمده‌ایم برای فدا کردن خودمان برای یک کودک روستا نشین در دورترین نقطه کشور .
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند گفت: با آغاز طرح الکترونیکی سازی فرایندهای تولید و پرداخت اسناد درمانی، نسخ و اسنادی که به شیوه الکترونیک تجویز و تهیه شود در ۱۰ روز اول بعد از تحویل به بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در رابطه با برگزاری آیین های مذهبی اجازه نمی دهیم بین ۲ مولفه یگانه «دین و سلامت» گسست و شکاف ایجاد شود و وزارت بهداشت با اجرای آیین های عبادی ماه مبارک رمضان منوط به اجرای دقیق پروتکل ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مخالفتی ندارد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آخرین آمارها نشان می دهد که ۸۶ درصد واکسن‌های تولیدی کووید ۱۹ در دنیا را کمتر از ۱۰ کشور جهان استفاده می‌کنند که عمدتا همین کشورهای سرمایه‌دار هستند.

رییس جمهور گفت: با همه تلاش‌های انجام شده قاعدتا تا پیش از تابستان واکسن ایرانی به دست ما نخواهد رسید و لذا تامین واکسن با مساعدت بخش خصوصی در دستور کار دولت و در اولویت نخست قرار گرفته است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

ادامه روند صعودی فوتی‌های کرونایی

طبق اعلام وزارت بهداشت با فوت ۳۲۱ بیمار کرونایی باز هم شمار مبتلایان روند صعودی به خود گرفت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در پایتخت برای اولین بار تمام شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفتند و گسترش بیماری به صورت همگن در تمامی مناطق رخ داده است.