بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیریت دولتی در نیم قرن اخیر پارادایم‌های متعددی را تجربه کرده که نه فقط در ساحت نظری بلکه در میدان عمل نیز امکان برو و ظهور یافته و امتحان پس داده‌اند. از آن جمله، نظریه مدیریت دولتی نوین بود که با هدف ایجاد دولت حداقلی با سردمداری تاچر در انگلستان و ریگان در امریکا پا به عرصه گذاشت.
ظاهرا ستاد مقابله با کرونا برگزاری مراسم احیا در شب‌های عزیز و محترم قدر را آزاد کرده است. در همین شب‌ها محدودیت تردد شبانه نیز برداشته شده است. ستاد مقابله با کرونا بهتر از هرکس و هر مرجعی از آنچه در فراگیری موج چهارم کرونا می‌گذرد باخبر است.
کروناویروس شناسایی شده در هند ترکیبی از دو جهش است که این ویروس را عفونی تر و آن را قادر ساخته تا بر آنتی بادی ها غلبه پیدا کند.
فوق‌تخصص گوارش، کبد و کیسه صفرا در زنجان مطرح کرد؛

معده درد عصبی از کجا نشات می گیرد؟

فوق‌تخصص گوارش، کبد و کیسه صفرا گفت: نشانه‌های معده درد عصبی شامل نفخ معده، اسهال، تهوع، نفخ و به تاخیر افتادن خالی شدن معده است.
در شرایطی که از روز چهارشنبه هفته گذشته پایگاه‌های سلامت روند ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای سالمندان را شروع کرده‌اند، اما هنوز اعلام رسمی از سوی وزارت بهداشت نشده است.
مدیر آزمایشگاه توسعه دولت الکترونیک از پیشنهاد راه‌اندازی سامانه مدیریت توزیع و تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: باید از بروز خطاها عملکردی نظیر کمبود واکسن، ورود واکسن به بازار سیاه، واکسیناسیون افراد فاقد اولویت هستند جلوگیری کرد.
لاغری زیاد می‌تواند به همان اندازه اضافه وزن برای سلامتی مشکل ایجاد کند؛ اگر فردی کم وزن باشد، بدن مواد مغذی لازم برای ساختن استخوان‌ها، پوست و موهای سالم را دریافت نمی‌کند.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با پرسون:

با تزریق واکسن همه چیز تمام نمی‌شود/ لزوم استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون

باید به مردم گفته شود که در حال حاضر ثابت شده است که پس از تزریق واکسن نیز به هیچ‌وجه نباید ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و شستن دست‌ها را فراموش کنیم. تنها کاری واکسن انجام می‌دهد این است که از مرگ جلوگیری می‌کند و این خود بسیار حائز اهمیت است.
کشورها که به نوعی از واکسن دست پیدا کرده‌اند، مدعی هستند که برای پیدایش این واکسن، سرمایه هزینه کرده‌اند و از این جهت باید در انحصار خودشان باشد. غربی‌ها از 100 سال گذشته با همین استدلال و بهانه، انحصار علوم و فنون پیشرفته از جمله علم بهداشت و واکسیناسیون را برای خود نگه می‌دارند و این نگاه سلطه‌گری را دارند که اگر واکسن اضافه بیاید و از رده خارج شود به ملت‌های دیگر لطف می‌کنند و بخشی از آن را به آن‌ها می‌فروشند و شاید هدیه دهند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۳۷۴ فوتی و ۱۸۲۳۰ ابتلای جدید

وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را اعلام کرد.

در خبرها آمده بود که بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از ارز نیمایی اقدام به واردات واکسن کند و به قیمت ۲۵۰ هزار تومان (و شاید بیشتر) به متقاضیان بفروشد.
روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا

حساسیت دو هفته آینده/ دولت و مردم باید باهم پیش روند

رییس جمهور گفت: دو هفته آینده حساس است و امکانات بهداشتی و درمانی ما نامحدود نیست و محدودیت دارد. نیروی انسانی ما هم توان مشخصی دارد و سطح تحمل مردم نیز سطح خاصی است.
برای پایه ‌اولی‌ها باید اولویتی قائل شد. این اولویت نه‌فقط برای دانش‌آموزان که باید معلم‌های آنان را هم در بر بگیرد. درواقع این اولویت‌بندی باید کمک کند تا این نقصان را جبران کنیم و بعد از یک جدایی چند‌ماهه بار دیگر کلاس‌های پایه اول ابتدایی را در کشور برگزار کنیم.