بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

فاطمه عابدینی اظهار داشت: واکسن‌ها برای افزایش قدرت دفاعی بدن استفاده می‌شوند. با تزریق واکسن که حاوی بخشی از ویروس یا ویروس کشته شده است شرایطی را ایجاد می‌کنیم که سیستم ایمنی فرد با آن مقابله و از بدن دفاع کند. بنابراین در صورت مواجهه با ویروس اصلی می‌تواند دفاع خوبی از بدن داشته باشد و بیماری با عارضه کمتری تظاهر کند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.
سخنگوی سازمان غذا و دارو:

هیچ واکسنی گم نشده است

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اطلاعات مربوط به واکسن ها به طور مستمر قابل رصد است. هیچ واکسنی گم نشده و نخواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برگزاری دورهمی از عوامل انتشار بیشتر کرونا است، گفت:شهروندان گیلانی از شرکت در دورهمی های عید فطر جدا خودداری کنند.
پزشک متخصص با اشاره به اینکه برخی از داروها و آمپول‌های اصلی بیماری‌های روماتیسمی با واکسن کرونا تداخل دارویی ایجاد می‌کند و ممکن است تأثیر واکسن را کاهش دهد، یادآور شد: بیمارانی که از داروهای روماتیسم استفاده می‌کنند قبل از زدن واکسن کرونا با پزشک در تماس باشند تا در این خصوص مشورت‌های لازم به آنها داده شود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۳۶۶ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

با فوت ۳۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۷۵ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برنامه ما این است که معلمان و دانش آموزان از مرداد ماه واکسینه شوند تا قبل از بازگشایی مدارس، فرصت کافی برای تزریق دز دوم واکسن داشته باشیم.
مسئولان حوزه درمان و مدیران پروژه‌های تولید واکسن داخلی در نشستی با عنوان جلسه مدافعان سلامت با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری چالش‌های پیک چهارم شیوع کرونا، مدیریت این بیماری و آخرین وضعیت تولید واکسن‌های داخلی را مطرح کردند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در روزهای آتی ۲.۵ میلیون دوز و تا پایان خرداد حداقل ۱۰ میلیون دوز واکسن در اختیار ایران قرار می گیرد و امید می رود تا پایان دولت دوازدهم واکسیناسیون حداقل ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر انجام شود.