بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۴ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۲۱۴ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۷۱ هزار و ۷۹۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای اولین بار در ایران برای بررسی ابعاد مختلف سلامت و جنبه های مختلف سبک زندگی نسبت به تولید ویژه برنامه سلامت و سبک زندگی با عنوان "نارنجستان" اقدام کرده که در یک پکیج در کنار هم ارائه شده است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: روزی ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار واکسن کرونا در کشور تزریق می‌شود، فاز یک عمدتاً متوجه کادر درمان و کارکنان سلامت می‌شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: الان واکسن کرونای فایزر که از سوی مقام معظم رهبری واردات آن به کشور منع شده بود؛ در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ۱۰ میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد!
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۳۸۸ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بخش خصوصی و اتاق بازرگانی از ابتدا وظیفه خود می‌دانسته که در مدیریت کرونا کنار دولت باشد و واردات واکسن نیز بخشی از همین فرایند است
کرونا دوباره اوج گرفته است. آمار رسمی تلفات در ایران تاکنون بالای ۶۶هزار نفر اعلام شده است. اما شواهد و قرائن متعدد از جمله مقایسه میزان مرگ ومیر طی دو، سه سال گذشته، نبود امکانات کافی برای نمونه‌گیری به هنگام در سطح وسیع و تنها به حساب آوردن فوتی‌های مراکز درمانی موجب شده است، آمار واقعی قربانیان کرونا توسط مراجع غیررسمی تا حدود دو و نیم یا سه برابر آمار رسمی یعنی بالای ۱۶۰ هزار نفر برآورد شود.
محمودرضا آقامیری در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ایران در جمع کشورهای صاحب تکنیک یون درمانی

یون درمانی تکنیکی است که همه کشورها و حتی همه کشورهای اروپایی از آن برخوردار نیستند و تنها برخی از کشورها این تکنیک را دارند اما خوشبختانه این امکان برای کشور ما در حال فراهم شدن است که بتوانیم شتاب‌دهنده داشته باشیم و با استفاده از آن شتاب‌دهنده، شتاب و انرژی لازم را به ذره داده و برای مقاصد درمانی و یا تولید رادیو ایزوتوپ‌های جدید استفاده کنیم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان:

بیماری های روحی و جسمی مهمترین متهمان خودکشی هستند

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان، بیماری روانی و جسمی از دلایل مهم اقدام به خودکشی است و گفت: مسایل مالی، نداشتن شغل، مسایل مالی، اخراج از محل کار و ورشکستگی، علل عاطفی، درگذشت یکی از آشنایان، دعواهای خانوادگی، طلاق و شکست از جمله دیگر دلایل اقدام به خودکشی هستند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: نحوه فراخوان از طریق رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما خواهد بود و سپس ارسال پیامک و هماهنگی تلفنی از سوی بهورز یا مراقب سلامت صورت می‌گیرد.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: 25 هزار مورد ابتلا و مرگ حدود 350 نفر در روز، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است. اما وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند بیماری‌هایی که پاندمی‌اند را مدیریت کند. این بیماری در تمام دنیا وجود دارد؛ 4 فصل و خاص است. بنابراین یک تدبیر خاص می‌طلبد و نیاز به عزم ملی همه جانبه دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا در موج چهارم، از هموطنان عزیز کشور خواهشمندیم از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام به طور جدی پرهیز کنند.
بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه داشته باشند که توقف صدور دفترچه های جدید درمانی به معنی حذف کامل دفترچه نیست و دفترچه هایی که هنوز برگ های آن به پایان نرسیده تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیک معتبر هستند.