بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

به گفته مقام‌های محلی، مردی به اتهام دزدیدن ۱۰۰ شیشه واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" در ایالت واشنگتن آمریکا دستگیر شد.
شهردار و رییس ستاد مدیریت بحران منطقه۱۳ از راه اندازی مرکز واکسیناسیون در خودرو (car vaccination)برای تزریق واکسن مطابق برنامه زمانبندی سنی از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت : این طرح برای اولین بار در شهر تهران در بوستان جنگلی سرخه حصار به صورت رایگان به اجرا در می آید.
مقامات بهداشتی نپال در روزهای گذشته با افزایش چشمگیر میزان ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید۱۹» در این کشور مواجه شده‌اند.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اعلام وزارت بهداشت واکسن کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال به اندازه کافی است پس آنها عجله نکنند و به تدریج برای واکسیناسیون به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از بیماری بروسلوز (تب مالت) به عنوان یکی از مرموزترین بیماری‌های شناخته شده مشترک بین انسان و حیوان یاد کرد و گفت: این بیماری به دلیل چهره‌های متفاوتی که از خود نشان می‌دهد، به بیماری هزارچهره معروف است.
رییس دفتر رییس‌جمهوری، تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس‌جمهوری دانست و گفت: پس از شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: اکنون در قله پیک چهارم کرونا هستیم و با توجه به روند بیماری در کشور انتظار داریم، تا دو هفته آینده میزان بالای مرگ و میر کرونا در کشور کاهش یابد.
با تداوم نگرانی‌ها درباره عوارض ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا و تشکیل لخته خون، کمیته ناظر بر واکسیناسیون انگلیس روز جمعه تصمیم گرفت تا سن دریافت این واکسن را از افراد بالای ۳۰ به ۴۰ سال افزایش دهد.
نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، برای واکسیناسیون سریع خبرنگاران به وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا نامه نوشت.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۳۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۴ هزار و ۲۴۱ نفر رسید. پنج هزار و ۵۳۴ بیمار بدحال نیز در بخش‌های آی سی یو بستری هستند.