بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

عبدالحسین روح‌الامینی اعلام کرد:

استقبال فراتر از انتظار در مورد انتخابات نظام پزشکی

رییس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی استقبال از انتخابات این دوره نظام پزشکی را بیش از انتظار خواند و گفت: احتمالا در تهران انتخابات تا سقف ۱۴ ساعت تمدید شود.
بر اساس مقایسه آمار سه شبانه روز گذشته وزارت بهداشت؛

توقف روند افزایشی واکسیناسیون

آمار روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۳ هزار تزریق واکسن کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با تاکید بر اهمیت مراقبت حین بارداری، گفت: نکته مهم این است که حتی با انجام زایمان نیز مراقبت بارداری به اتمام نمی‌رسد و تا ۶ هفته بعد از زایمان هم باید مراقبت‌ها ادامه داشته باشد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا از روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه خبر داد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حضور ۲۰۰ هزار نفر از گروه های پرستاری در عرصه مقابله با کووید۱۹ خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۱۱۰ نفر جان باختند.

آخرین آمار کووید 19 در ایران؛

افزایش شمار جان‌باختگان کرونایی

با فوت ۱۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۸۶ هزار و ۳۹۱ نفر رسید.
سخنگوی فراکسیون هلال‌احمر مجلس شورای اسلامی گفت: پیک کرونا در استان سیستان و بلوچستان با حضور و همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان این وزارتخانه کنترل شد.
رئیس بیمارستان شهدای تجریش:

ظرفیت تخت‌های بستری تکمیل شد

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری و ICU در این بیمارستان گفت: عمده مراجعین به ویروس دلتا مبتلا هستند؛ شهرداری در حال کارشکنی است و اجازه ساخت بیمارستان جدید را به ما نمی‌دهد.
رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی گفت: واقعیت این است که قبلا هدف از تزریق واکسن این بود تا از بیماری علامت دار جلوگیری کنیم، اما الان با توجه به واریانت‌ها هدف این است که از بیماری‌های شدید یا مرگ و میر جلوگیری شود.

دعوای لفظی نماینده مردم زاهدان با وزیر بهداشت بر سر کمبود پزشک در مناطق محروم، خیلی از ابهامات عدم دسترسی به پزشک را نمایان ساخت.

ویروس کرونا با جهش‌ها و علائم متفاوتی خود را نشان داده است از آبریزش بینی و تنگی نفس گرفته تا ناراحتی‌های گوارشی، اما اکنون به گفته برخی از متخصصان، قارچ سیاه در افرادی که بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی دارند با ابتلا به کرونا دیده شده است.
بر اساس نتایج مطالعه جدید که توسط محققان روان‌شناسی دانشگاه تگزاس در آستین، آمریکا انجام شده است، قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی ممکن است منجر به شخصیت‌های نابالغ و ناسلامت در بزرگسالی شود.