خانم های باردار از خوردن این ماده غذایی کنند

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خانم های باردار از خوردن جگر اجتناب کنند زیرا استفاده از این ماده غذایی در زمان بارداری خطرناک است.
تصویر خانم های باردار از خوردن این ماده غذایی کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، احمدرضا درستی در برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: جگر پروتئین خوبی دارد و ویتامین ب ۱۲ بدن را تأمین می‌کند و به درمان کم خونی کمک می‌کند. جگر محلی است که هورمون‌های اضافی را غیر سمی می‌کند و وقتی جگر هر حیوانی را برای مصرف می‌گیریم باید به این نکته دقت کنیم.

وی ادامه داد: ویتامین A جگر بسیار بالا است. به عنوان نمونه ویتامین آ جگر خرس قطبی به قدری بالاست که می‌تواند به مرگ فرد کمک کند. از ای نرو زنان باردار به هیچ عنوان نباید از جگر استفاده کنند. خانم باردار نباید سراغ هیچ مدلی از جگر برود.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد: جگر آلودگی دارد و وقتی در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح انجام می‌شود گاه یک سوم جگرها معدوم می‌شود. هرچه مواد غذایی ارزش بیشتری داشته باشند بیشتر آلوده می‌شوند.

درستی ادامه داد: برخی جگر را خام می‌خورند و گاه کسانی که جگر را می پزند با حرارت کم آن را طبخ می‌کنند که این امر خطرناک است. همچنین جگر از جای معتبر خریداری و در اسرع وقت به منزل رسانده شود و بلافاصله استفاده شود.

385358