بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

112 فوتی و 11059 مبتلا در شبانه روز گذشته

طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته با فوت ۱۱۲ بیمار مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.

مدیرکل استاندارد تهران گفت: شهروندان از مصرف فرآورده سوسیس واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی دهکده پروتئین، به دلیل نقص بحرانی در آزمون‌های استاندارد، خودداری کنند.
به نظر می‌رسد هر چقدر به روزهای پایانی دولت کنونی نزدیک می‌شویم از تدابیر دولت و ستاد ملی کرونا برای مهار ویروس منحوس کاسته می‌شود. نشان به این نشان که اگرچه در روزهای نخست واکسیناسیون شاهد نظم نسبی و قابل قبولی بودیم ولی در حال حاضر به معنای واقعی کلمه در حال نظاره یک بلبشوی کامل هستیم!
کاهش میزان مرگ‌ و میر مهم‌ترین کارکرد همه واکسن‌هایی است که تاکنون علیه کرونا تولید شده و اکنون واکسیناسیون نیز تنها راهی است که می‌تواند به کمک علم پزشکی ایمنی نسبی برای جامعه ایجاد کند پس بهترین واکسن، در دسترس‌ترین نوع آن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برخی از مراکز تجمعی که واکسن می‌زدند را به دلیل کمبود واکسن از مدار خارج کردیم، اما اکنون دوباره فعالیت‌شان را راه انداختیم.

خبرها و گزارش‌ها از مراکز واکسیناسیون در تهران و البته برخی کلانشهرها، حکایت از ازدحام جمعیت و تشکیل صف‌های طولانی دارد.

رئیس جمهور فیلیپین:

واکسن نزنید، زندانی می شوید

رویترز نوشت: فیلیپین با موجی از بیماری کووید19 روبه رو است. تاکنون 1.3 میلیون نفر کرونا گرفته اند و بیش از 23 هزار نفر هم به این دلیل فوت کرده اند.
تزریق واکسن کرونا یا عدم تزریق آن از اصلی‌ترین دغدغه‌های مبتلایان به سرطان است و این بیماران باید بدانند که صرف نظر از هر نوع درمان، می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متأسفانه آمار هفته گذشته در تعداد بیماران سرپایی مثبت افزایش 19 درصدی را نشان می دهد، گفت: وضعیت قرمز کرونایی در نوار جنوبی کشور همچنان در حال گسترش است و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر با افزایش جدی تعداد بیماران بستری مثبت مواجه هستند.
علی خضریان در رابطه با جلسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در این جلسه مقرر شد با محوریت سازمان غذا و دارو ظرف یک ماه آینده برای پیگیری مشکلات واکسن سازان نسبت به تشکیل انجمن واکسن سازان کرونا اقدام شود و تولیدکنندگان دارو و کیت های آزمایشگاهی نیز بتوانند در این انجمن عضو شوند.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از کلر در آب استخرها بهترین ماده ضد عفونی کننده ویروس کرونا است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.