بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و نیازهای استان استان سیستان و بلوچستانبه آنجا سفر کرده بود در جلسه‌ای که با حضور نماینده استان و تعدادی از کارشناسان برگزار شده بود به اظهارات نماینده این استان واکنش تندی نشان داد.

از همان ابتدا که بیماری کووید-۱۹ شایع شد، بحث درباره ساخت واکسن آن نیز، با شدت موضوع بحث قرار گرفت. خیلی‌ها اظهار امیدواری کردند که حداکثر تا ۱۸ ماه آماده شود. برخی امید به این تاریخ نیز نداشتند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ما بر خود مکلف می‌دانیم به مردم خدمت کنیم، گفت: اما بدانید تاوان برخی ندانم کاری‌هایی را می‌دهیم که می‌شود در پیک‌های متعدد بار آن را از دوش همکاران من برداشت.
چهره پایتخت و به طور کلی وضعیت قابل مشاهده از استان تهران به گونه‌ای است که نشان می‌دهد این استان از وضعیت «قرمز» کرونایی خارج شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته تعداد مراجعه‌های سرپایی در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و همچنین شاهد افزایش ۱۷ درصدی در موارد مثبت بستری و افزایش ۱۰ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی بیش از ۲۰ هزار بیمار جدید

بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۲۰ هزار و ۸۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: با همکاری معاونت بهداشت غرب مرکز استان البرز و به منظور مقابله با ورود ویروس کرونا به ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر، مددجویان بالای ۶۰ سال این مرکز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از عملکرد برخی مسوولان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود امکانات و بودجه موجود نباید بیماران زیر پنکه بخوابند و حتما من در برگشت از این سفر با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند برخورد جدی خواهم کرد.
وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان:

نگران تاب آوری مدافعان سلامت هستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدافعان سلامت و خانواده‌های آنها به شدت تحت فشار هستند که این امر به دلیل بی‌توجهی برخی افراد و مسوولان است و من نگران تاب آوری آنان هستم.
آمار سه ماه اول سال ۱۴۰۰ اعلام شد؛

سفر ۲۷ هزار خارجی به ایران برای درمان

درحالی نزدیک به یک و نیم سال است مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی بسته شده که معاون گردشگری اعلام کرد در سه‌ماهه نخست امسال، ۲۷ هزار گردشگر به انگیزه درمان به ایران سفر کرده‌اند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به افزایش بستری های ناشی از کرونا در تهران، گفت: ویروس در گردش در تهران عمدتا ویروس کرونای دلتا یا همان واریانت هندی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

ویروس دلتا پلاس در ایران مشاهده نشده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: ویروس دلتا پلاس در کشور فعلاً مشاهده قطعی نشده است، البته این احتمال وجود دارد که ویروس‌ وارد کشور شده باشد اما هنوز شناسایی نشده باشد.
محمدرضا هاشمیان و داود پیام طبرسی دو پزشک معروف این روزهای کرونایی در ایران هستند که مواضع و انتقادات آنها از مدیریت ویروس کرونا در روزهای پایانی عمر دولت به یک جنجال تبدیل شده است. 
وزیر کشور گفت:‌ ۵۳۲ مصوبه از ۵۶۳ مصوبه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا(معادل ۹۴درصد) اجرایی شده و ۳۱ مصوبه که صرفاً مربوط به مصوبات آخرین جلسات ستاد ملی می‌باشند (کمتر از۶ درصد) در دستور کار پیگیری قراردارد.