بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونای جهان _ پنجشنبه ۲۲ مهرماه_ منتشر شد.
پویش جهادی واکسیناسیون شهروندان تهرانی در پایگاه‌های ثابت و سیار شهرداری تهران که با شعار «تهران دوباره جان می‌گیرد» از ابتدای مهرماه آغاز شده بود پس از پایان مرحله نخست وارد مرحله دوم اجرایی شد.
وزیر بهداشت گفت: سفرهای استانی دولت هر هفته انجام می شود و بنده به نمایندگی از دولت به جنوب فارس سفر کردم تا مشکلات و مسائل این منطقه را مشاهده، جمع بندی و در جلسه شورای اداری استان، مطرح کنم.
مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: رتبه ایران در تولید علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در سال قبل در دنیا پنجم و امسال در رتبه چهارم بعد از هند، چین و امریکا قرار دارد که در ۱۰ سال گذشته به شکل صعودی در سطح کشور این شرایط اتفاق افتاده است.
از آنجا که ویروس کرونا سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مصرف‌کنندگان دخانیات نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری هستند و در صورت ابتلا بیماری شدیدتری را تجربه می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد احتمال بستری یا فوت سیگاری‌ها از افراد دیگر بیشتر است.
رییس جمعیت هلال احمر از ورود ۶ میلیون دز دیگر واکسن کرونا خبر داد و گفت: بیست وششمین محموله واکسن کرونا، امروز (پنجشنبه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
دارو ساز و فعال حوزه سرطان گفت: چندروز حیاتی را که پزشکان می‌توانند از آن به بهترین نحو برای مهار ویروس کرونا در بدن استفاده کنند، بیماران به خوردن داروهای خانگی بسنده می‌کنند که همین موضوع ممکن است برای درمان دیر باشد.

یک روانشناس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

لزوم توجه بیشتر به رفاه سبزپوشان

بر کسی پوشیده نیست که مدافعان امنیت نقش بسیاری در آرامش جامعه دارند، نیروهای انتظامی با تلاش و ایثار و از خودگذشتگی که دارند موجب ایجاد امنیت و آرامش در سرتاسر میهن اسلامی مان شده اند.
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تزریق انواع واکسن کرونا از جمله واکسن برکت به مردم، در تمام مراکز واکسیناسیون کشور رایگان است و مردم هیچ‌گونه‌ هزینه‌ای بابت دریافت واکسن کرونا نباید پرداخت کنند.
رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان اعلام کرد تزریق واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک بهترین انتخاب برای افراد زیر 18 سال بوده و هیچ عارضه جدی‌ای از این واکسن‌ها برای این بازه سنی گزارش نشده است.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون ۱۳۷۶ پایگاه در کشور و ۲۸۷ پایگاه تجمیعی در استان تهران داریم، گفت: هدف اصلی ما در واکسیناسیون کاهش مرگ و میر و هدف نهایی‌مان قطع گردش ویروس و پایان همه‌گیری است.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۹ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۶ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۰۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
در شرایطی که اکثر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی بازگشایی مدارس، منوط به واکسیناسیون عمومی در آبان‌ماه می‌شود، تا‌کنون ۲۰ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۸۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و ۴۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا زده‌اند. همچنین با ورود بیست‌وپنجمین محموله واکسن کرونا به ایران و به استناد آمار گمرک، بیش از ۹۲ میلیون دز واکسن کرونا به ایران وارد شده است.
حفظ تناسب اندام، داشتن موهای زیبا، تقویت سیستم ایمنی و ... امروزه افراد را به مصرف مکمل های غذایی ترغیب می کند که حتی در بیشتر موارد نیازی به مشورت با پزشک را نیز لازم نمی دانند. آما واقعا این مکمل ها به انواع مختلف کپسول، قرص، شربت، پودر و آمپول بدون نسخه به فروش می رسند، چه هستند؟ آیا برای سلامتی همه لازم است؟ عوارضی در پی دارد؟...
رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی، مجامع علمی و تقریبا همه متخصصان راهکار اصلی مقابله با کرونا و قطع زنجیره پاندمی را واکسینه شدن عمومی می‌دانند ولی همچنان بعضی از مردم برای واکسیناسیون کودکان‌ مردد هستند یا از اساس با آن مخالف هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

واکسیناسیون دانش‌آموران، لازمه آموزش حضوری است/ شرایط واکسینه کردن کودکان زیر 12 سال

برای حضوری کردن آموزش چاره‌ای جز واکسیناسیون دانش‌آموزان، والدین و کارکنان دانشگا‌ه‌ها و مدارس نداشتیم، از این رو وزارت بهداشت تصمیم به واکسینه کردن دانش‌آموزان گرفت و واکسیناسیون  را در مدارس آغاز کردیم. برای کودکان زیر ۱۲ سال باید با احتیاط بیش‌تری پیش رفت. هنوز برای کودکان زیر ۱۲ ساله تصمیم نگرفته‌ایم و به زودی در مورد آن‌ها نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.