تزریق دوز تقویتی کرونا برای جوانان ضروری است

در سال ۲۰۱۹، جهان شاهد ظهور مرگبارترین حمله ویروسی بود که منجر به همه گیری کرونا شد. مبارزه با این ویروس به قدری چالش برانگیز بود که محققان فقط مجبور بودند واکسن هایی را که ویروس خاص را هدف قرار می دهد برای جلوگیری از گسترش تولید کنند.
تصویر تزریق دوز تقویتی کرونا برای جوانان ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون، واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش تأثیر کووید در سراسر جهان ایفا کرده است و به بیشتر کشورها اجازه داد به تدریج به شرایط قبل از همه ‌گیری بازگردند. با این حال، مطالعات نشان داد مصونیتی که این واکسن‌ها ارائه می ‌کردند رو به کاهش بوده و باعث عفونت مجدد در بسیاری از افراد شد.این موضوع سبب شد که کارشناسان بر نیاز به دریافت دوز تقویت تاکید کنند.

در این میان، گاهی اوقات جوانان فکر می کنند که دو دوز واکسن برای مبارزه با عفونت ویروسی کافی است. از نظر کارشناسان، این اشتباهی بزرگ محسوب شده و افراد را در خطری جدی قرار می دهد.

دوز تقویت کننده کووید چیست؟

به نقل از سیناپرس، دوز تقویت کننده واکسن کرونا معمولا ۵ تا ۶ ماه پس از دوز دوم تزریق می شود. داده‌ ها نشان می دهند که سن بالاتر و مجموعه ‌ای از شرایط پزشکی می ‌تواند افراد را در معرض خطر بسیار بالاتری برای بیماری شدید یا مرگ ناشی از کووید و همچنین ابتلای بیش از یک بار به این بیماری قرار دهد. اگرچه کرونای وخیم، بستری شدن در بیمارستان و مرگ در جوانان بسیار کمتر بوده است اما این موضوع به معنی مصونیت این رده سنی در برابر کووید ۱۹ نیست.

پژوهش های متعددی نشان می دهد ایمنی ایجاد شده توسط دوزهای واکسن در برابر ویروس کرونا ممکن است به مرور زمان کاهش یابد. بنابراین، یک دوز تقویت کننده برای ایمن نگه داشتن شما لازم است. توجه کنید هنگامی که دوز اضافی را مصرف می کنید، از سلامت اطرافیان خود نیز مطمئن می شوید. واکسیناسیون فقط از فردی که واکسینه می شود محافظت نمی کند.

واکسن همچنین با کاهش گسترش بیماری از جامعه به طور کلی محافظت می کند. علاوه بر موارد فوق، دوزهای تقویت کننده با کاهش تأثیر عفونت ویروس کووید مرتبط است.کووید طولانی که بیماران مبتلا و سپس بهبود یافته را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند از نظر روحی و جسمی شکنجه آور باشد. با این حال، دریافت دوزهای تقویت کننده تضمین می کند که فرد از تجربه پیامد عفونت ثانویه در امان است.

416575