بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۹۱۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

پاندمی کووید 19 مثل سایر تجربه‌های مدرن پزشکی ما نیست. زمانی‌که در سال 1918، آنفلوآنزای اسپانیایی تبدیل به همه‌گیری شد آن زمان اصلا ساخت واکسن مطرح نشد، اما در حال حاضر ما حقایق علمی را مقابل روی‌مان داریم. این یک حقیقت است که همه ما باید واکسن بزنیم، باید جلوی حرف‌های غیرعلمی و بی‌مورد در ترساندن افراد از واکسن را بگیریم.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۹ میلیون و ۵۱ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۷۳ هزار و ۲۴۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۱۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۵۰۴ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۷۶ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
مقامات سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و مرکز ایالت نیو ساوت ولز از پایان قرنطینه ۱۰۷ روزه در این شهر خبر دادند.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات واکسن کرونا را ادامه می‌دهیم، گفت: تا این لحظه حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تامین کردیم که بخش اعظم و حدود ۹۰ درصدش مربوط به حوزه واردات و حدودا ۱۰ میلیون از آن برای بازار تولید داخلی بوده است. مجموع واردات و تولید داخل تا مرز ۲۰۰ میلیون ادامه می‌یابد.
کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی با اشاره به اینکه باید به موضوع واکسیناسیون مانند مراسم‌های ملی و... نگاه ویژه داشت، گفت: همچنین در این زمینه ضرورت دارد که همه ارگان‌ها عزم ملی داشته باشند و در بهزیستی مردم با یکدیگر همسو و همراه شوند.

گران فروشی و تکمیل ظرفیت کامل هر پرواز؛

نارضایتی مسافران از عملکرد ایرلاین ها

از جمله حوزه هایی که به محض آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران با سخت گیری‌‌‌های ستاد ملی کرونا مواجه شد، سازمان هواپیمایی و شرکت‌‌‌های زیر مجموعه این سازمان در حوزه مسافربری بود.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۲۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

واکسن برای دانش آموزان اجباری نیست و برخی والدین یا تمایلی به واکسینه کردن فرزندشان ندارند و یا ترس بر تصمیم آن‌ها سایه افکنده و مردد هستند. اماواگرهای تزریق واکسن به کودکان و نوجوانان بحث این روزهای خانواده‌هاست. برای برخی‌ها، بدگمانی نسبت به واکسن حاصل نگرش‌های توطئه‌آمیز است یعنی گرایش به نگریستن جهان از پشت عینک بدبینی و بی‌اعتمادی. به‌عبارت‌دیگر شواهد علمی را به‌آسانی دست‌کم می‌گیرند و به ریسمان باورهای غلط چنگ می‌اندازند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ارتباط مصرف برخی داروها در بارداری و خطر سقط جنین، گفت: تزریق واکسن کووید ۱۹ برای مادران باردار هیچ خطری ندارد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت:

۲۹.۷ درصد از افراد گروه سنی ۱۵ سال به بالای جامعه مشکل روانشناختی دارند

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین آمار در کشور ۲۹.۷ درصد از افراد گروه سنی ۱۵ سال به بالا مشکل روانشناختی دارند که این مشکل باید ارزیابی شود.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۵۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.