زائران اربعین غربالگری می شوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: زائران اربعین پس از بازگشت به شهرستان، غربالگری می شوند.
تصویر زائران اربعین غربالگری می شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید منصور تقوی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان، افزود: در طول ۴۵ روز گذشته متأسفانه پنج نفر را بر اثر کرونا از دست دادیم که آمار بسیار نگران کننده‌ای است.

تقوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ نفر بستری در بیمارستان معین شهرستان وجود دارد، ابراز کرد: متأسفانه وضعیت دو نفر از افراد بستری شده وخیم است.

وی با اشاره به اینکه مردم در استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و سایر نکات بهداشتی کم توجه شده اند، اظهار کرد: بازگشت زائران از سفر اربعین، پایان ماه صفر و شروع جشن‌های ربیع و و آغاز ماه مهر سه مؤلفه با احتمال ایجاد پیک هستند.

تقوی خاطرنشان کرد: همچنین بستر آغاز فصل پاییز که با تغییر آب و هوا همراه هست، موجب نگرانی حوزه بهداشت و درمان می‌شود و ما باید کاری انجام دهیم که با تحقق پیشگیری به مرحله درمان نرسیم.

وی با اشاره به مصوبات نشست، گفت: در این جلسه مصوب شد مراسم روز اربعین با کلیه تمهیدات بهداشتی و با نظارت کامل برگزار و افرادی که از مراسم اربعین بر می‌گردند آموزش کوتاهی داشته باشند و بروشورهای تبلیغاتی در اختیار آنها قرار گیرد.

تقوی تصریح کرد: باید آدرس تمامی زائرین در اختیار شبکه و بهداشت و درمان قرار گیرد تا آنها توسط رابطین و سفیران سلامت رصد و چک شوند.

وی افزود: با وجود عدم اجباری بودن واکسیناسیون عقلانی است تمامی دانش آموزان و دانشجویان واکسیناسیون را رعایت کنند.

تقوی گفت: همچنین انتظار داریم ضمانت اجرایی در مصوبات این جلسه باشد تا شاهد نگرانی‌های بیشتر نباشیم.

416414