بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مسئولان امروز فریاد وامصیبت‌ها سر می‌دهند که ما از نظر تعداد پزشکان متخصص کمبود داریم و دلیل افت کیفیت خدمات درمانی در کشور مربوط به این امر است، اما وقتی به آمارها نگاهی می‌اندازیم شاهد این حقیقت هستیم که کشور ما نسبت به جمعیت‌ و وضعیت کشورهای همسایه، از نظر تعداد پزشک وضعیت بدی ندارند و این تعداد از پزشکان جوابگوی نیازهای کشور است.
موفقیت دولت در سرو سامان دادن سریع به مدیریت کرونا و واردات انبوه واکسن که باعث افزایش امید به معنی واقعی و نه در شعار در بین مردم شده است را شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد 100 روزه دولت دانست.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا در روزهای اخیر هشدار داد که وضعیت همه‌گیری کرونا در اتحادیه اروپا همچنان رو به وخامت است و این وضعیت در ۱۰ کشور "بسیار نگران‌کننده" و در ۱۰ کشور دیگر "نگران‌کننده" عنوان شده است.

استاد طب سنتی گفت: واکسن کرونا برای افرادی که دارای زمینه بیماری‌های سرد هستند عوارض می‌دهد؛ بنابراین این افراد باید با انجام حجامت و خوردن غذای با طبع گرم آن را جبران کنند؛ یعنی باید واکسن را تزریق کرده و در کنار آن حجامت را انجام دهند.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۳ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۰۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۹ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۴۵۰ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از عدم واردات محموله‌های جدید واکسن آنفلوانزا در یک ماه اخیر خبر داد.

طبق اعلام مسئولان کمترین میزان واکسیناسیون سراسری متعلق به استان‌های قم، اصفهان و خراسان رضوی بوده است. در مراکز این استان‌ها تاکنون تجمعات ضد واکسن‌ها در واکنش به واکسیناسیون اجباری و اعمال محدودیت‌های اجتماعی برای واکسینه نشده‌ها برپا شده است.
همزمان با افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) خواستار تلاش‌های هدفمند در روند واکسیناسیون شد تا این اطمینان حاصل شود که شرایط تزریق واکسن به آسیب‌پذیرترین افراد در جهان فراهم است.
رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به تجویز غیرمنطقی و بی رویه آنتی بیوتیک‌ها و خطر مقاومت‌های میکروبی، گفت: از بین بیمارانی که بر اثر ابتلا به کرونا در ICU بستری می‌شوند حداکثر ۱۵ درصد آنها نیاز به آنتی بیوتیک دارند، اما شاهدیم که ۷۵ درصد آنها آنتی بیوتیک دریافت می‌کنند و این نشان از مصرف بی رویه دارو دارد.