بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به مشکلاتی که در ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی به وجود آمد، گفت: اگر قصوری رخ داده باشد، قطعا جلوی ورود تماشاگران را خواهیم گرفت.

وزیر بهداشت گفت: در سه ماه گذشته در ایران سرعت واکسیناسیون جهش قابل توجهی یافت به گونه‌ای که تا امروز حدود ۸۴ درصد از جمعیت هدف، دُز اول و حدود ۶۷ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۹ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۱۸ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۰۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۴میلیون و ۴۰۰ هزار و ۶۵۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: وقتی ما واکسن می‌زنیم تا زمانی که دز دوم و سوم را نزده‌ایم، نه تنها از بیماری مصون نیستیم، بلکه به علت سهل انگاری و احساس امنیت کاذب، بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیریم.
پرسون از ترس خانواده های دانش آموزان می گوید؛

بازگشایی مدارس و جولان واکسن نزده ها!

پس از 234 روز، آمارها نشان دادند که آمار مرگ ومیر روزانه بیماران کرونایی دو رقمی شده است. اما همین امروز که این گزارش در حال نوشتن است 6 میلیون و 82 هزار و 865 نفرمبتلا است و هشت شهر کشورمان در وضعیت قرمز و 58 شهر در وضعیت نارنجی و2346 شهر در وضعیت زرد قرار دارند و تنها 146 شهر رنگ آبی را به خود گرفته اند.
دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور، با اشاره به شروط این کمیته برای بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، سینماها و ...و همچنین هشدار نسبت به پیک ششم بیماری در کشور، گفت: نظر جمعی کمیته علمی درباره این بازگشایی‌ها تا فردا به ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۸ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۶ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۳میلیون و ۹۱۴ هزار و ۲۷۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
استاندار تهران با اشاره به اینکه سطح واکسیناسیون در استان به بیش از ۸۳ درصد رسیده گفت: با تشخیص وزارت بهداشت،۸۰ درصد مدارس استان تهران استانداردهای لازم برای بازگشایی را به دست آورده‌اند.
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، به ارزیابی وضعیت بازار دارویی کشور پرداخت.

شرکت آسترازنکا اعلام کرد که کوکتل آنتی‌بادی پیشگیرانه آن ۸۳ درصد محافظت در برابر علائم بیماری کووید ۱۹ را حداقل به مدت ۶ ماه ارائه می‌دهد و آن را از واکسن تولید شده توسط این مجموعه موثرتر می‌داند.