بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۵ میلیون و ۹۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۲۹ هزار و ۸۴۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۰ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۸۵۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ضمن تکذیب مخالفت طب ایرانی با واکسیناسیون گفت: طب ایرانی با واکسیناسیون موافق است. هر روشی که بتواند در شرایط مختلف کمک کرده و منفعت آن بر ضرر برتری داشته باشد را باید پذیرفت.
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن تشریح آمار واکسن‌های کرونا که تا کنون به وزارت بهداشت تحویل داده شده است، گفت: واکسن سهم و حق مردم است و اگر کسی تزریق نکند از سهم خود گذشته است و این درحالی است که ۱۵ درصد جامعه هدف، هنوز واکسن نزدند.
بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون ایالات متحده اولین آزمایش بالینی انسانی واکسن استنشاقی آلزایمر را راه‌اندازی می‌کند و هدف آن پیشگیری و کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر است.
کــرونا موجب تغییرات پرشمــاری در زمینــه‌هــای مختلــف سیاســی، اقتصــادی، اجتمــاعی و فــرهنگی و سبک زندگی مردم جهان از جمله مرگ والــدیــن، یتیم شدن کودکان و مشکلات ناشی از آن شده است.
موسوی با بیان این که چتر حمایتی داروها تغییری نکرده است، گفت: در شورای عالی بیمه بعضی از داروهای بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه بحث‌هایی برای استفاده و حتی تولید مولنوپیراویر در جریان است گفت: اگر این دارو توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تایید شود وارد پروتکل درمانی کشوری شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۴ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۹۷۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۲۲ هزار و چهار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۰ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۷۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
نتایج اولین تحقیقات در دنیای واقعی که توسط آژانس سلامت همگانی بریتانیا انجام شده، نشان می‌دهد با دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا محافظت قابل‌ توجهی در برابر بیماری علامت‌دار در افراد بالای ۵۰ سال ایجاد شده است.
مرور آمارهای وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که ظرف هفته‌های گذشته، مراجعات برای تزریق نوبت اول واکسن کووید 19 در کشور کاهش یافته است. کاهش مراجعات برای دریافت دوز اول واکسن کووید 19 در کشور در حالی است که هنوز بیش از 35 درصد جمعیت کشور، دوز اول واکسن را نزده‌اند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۴ میلیون و ۵۰ هزار و ۵۸۰ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۹ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۷۳۶ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه جذب و نگهداری پزشکان در پزشکی قانونی با پرداختی‌های فعلی بسیار دشوار است، گفت: نیروهای پزشک و کارشناس به دلیل فراهم بودن شرایط کاری بهتر در خارج از سازمان، تمایل چندانی به اشتغال در پزشکی قانونی ندارند.