بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فداکاری دوساله کادر درمان در تاریخ کشور بی‌سابقه است، گفت: با تأکید رهبر انقلاب تا انتهای کار در کنار وزارت بهداشت هستیم.
مدیر کل اداره کل برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش سن اهداکنندگان خون در کشور، این موضوع را امری بحران‌زا در آینده دانست و ابراز داشت: اتفاقی که رخ داده این است که سن اهداکنندگان خون در کشور رو به افزایش است و بیشترین اهداکنندگان ما در سنین بالای ۳۰ سال قرار دارند که اگر این روند تغییر پیدا نکند ما دچار بحران خواهیم شد.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۶۹۴ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۲۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۶ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۶۹۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
قیمت برخی از اقلام دارویی به صورت معناداری افزایش یافته و در این بین، اظهارات دو پهلوی مدیران سازمان غذا و دارو، بر ابهامات افزوده است.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۱ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۷۹۹ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۱۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۶ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور از مرز ۱۰۵ میلیون دُز گذشت.

وزیر بهداشت در آیین دانشگاهی اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور دکتر محسن فخری زاده که در سالن همایش‌های بین المللی امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، تاریخ را نمایانگر صحنه‌های مختلف مجاهدت‌ها و جنایت‌ها دانست.
از زمانی که سازمان بهداشت جهانی(WHO) سویه اُمیکرون را به‌ عنوان یک سویه نگران‌کننده کووید ۱۹ اعلام کرد، در سراسر جهان این دغدغه‌ شکل گرفته که کدام واکسن‌ها در برابر آن موثر عمل می‌کند.
«اُمیکرون» را به یاد بسپارید چراکه در هفته‌ها و ماه‌های آینده از این نوع جهش‌یافته ویروس منحوس کرونا بیشتر خواهید شنید. درست در روزهایی که جهان فکر می‌کرد توانسته کووید19 را با تزریق صدها میلیون دوز واکسن در کشورهای مختلف کنترل کند و زندگی عادی به مرور آغاز خواهد شد، حالا آفریقای جنوبی تبدیل به کانون توجهات جهانی شده است. نوع جدید ویروس کرونا که در ژوهانسبورگ و برخی شهرهای دیگر مشاهده شده به‌قدری خطرناک است که سازمان جهانی بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده احتمال دارد دستاوردهای دو سال اخیر در راه مبارزه با کرونا به‌راحتی از دست برود.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هنوز موردی از واریانت "اُمیکرون" کرونا در کشور شناسایی نشده است، در عین حال از افرادی که هنوز برای واکسیناسیون علیه این بیماری اقدام نکرده‌اند، خواست که سریع‌تر برای واکسیناسیون مراجعه کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ۳۲ جهش در واریات «اُمیکرون» کرونا و سرعت بیماری‌زایی آن، در عین حال بر لزوم واکسیناسیون علیه این بیماری در واکسن‌نزده‌ها تاکید کرد و گفت: اکنون انواع واکسن در کشور موجود است و ذخیره ۵۰ روز آینده را هم داریم.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نامه ای به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت حق الزحمه دانشجویان مشارکت کننده در طرح واکسیناسیون سراسری کرونا را اعلام کرد.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۱ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۸۳ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۶۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۶ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۳۵ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
شرایطی که کشور ما، شادمان از حذف رنگ قرمز در شهرهای کرونایی کشور پس از ۲۸۹ روز است، دنیا خود را برای مبارزه با ویروس جهش یافته کرونا آماده می‌کند و برخی از کشورها مرزهای خود را مجددا بستند. آخرین بار در ۲۴ بهمن ۹۹ و در آستانه شروع خیز چهارم بود که هیچ شهری در ایران قرمز نبود، اما عادی انگاری‌ها و بازگشایی‌ها، کشور را به پیک مرگ بار پنجم کشاند.