بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ضمن تشریح وضعیت بیماری در پایتخت، تاکید کرد: به جز افزایشی مختصر در یکی از شهرهای شرقی استان تهران، مابقی شهرهای استان کاهش آمار را نشان می‌دهند و در حال حاضر میزان بستری بیماران در استان تهران نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۲ درصد کاهش داشته است.
رییس روابط عمومی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه اکثریت مناطق کشور زرد و آبی هستند از واکسیناسیون ۸۶ درصدی در استان تهران خبر داد.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۰ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۱۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۵ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
پرسون از طرح پوچ تزریق واکسن در اتوبوس گزارش می دهد؛

پویش پر هزینه / استقبال سرد از طرح واکسیناسیون سیار

شهرداری تهران به دلیل حجم بالای درآمد، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد همواره در اجرای طرح های ملی، مذهبی، اجتماعی و رفاهی در کشور مشارکت دارد .
فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در توضیحی درباره سرطان خون، گفت: نمای کلی این بیماری ممکن است شبیه به سرماخوردگی و یا بیماری های عفونی باشد، به شکلی که دوره بیماری طولانی می شود و مبتلایان به درمان های معمول پاسخ نمی‌دهند.
همزمان با آغاز فصل سرما، کشورهای اروپایی شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا هستند و با پیامدهای آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
در روزهایی که هوای کلانشهرها در شرایط قرمز و اضطرار برای همه گروه‌ها است، خطر شیوع آنفلوآنزای فصلی نیز جدی‌تر از گذشته احساس می‌شود.