درمان سینوزیت به کمک طب سنتی

سینوزیت سردردهای بسیار آزار دهنده به همراه دارد اما به کمک طب سنتی می توان آن را درمان کرد.
تصویر درمان سینوزیت به کمک طب سنتی

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش از ارائه برخی راهکارها توصیه می‌شود سر خود را از باد و سرما حفظ کنید؛ به خصوص پس از حمام، موها را کاملا خشک کنید و در زمان خواب کلاه بپوشید.

مصرف سردیجات و آب یخ را محدود و یا حذف کنید؛ به ویژه در فصل سرما، خوردن غذاهای غلیظ، نفاخ و سرخ‌کردنی‌ها را قطع و یا محدود کنید و اکیدا از یک ساعت قبل از غذا همراه و تا دو ساعت بعد از غذا از خوردن ماست، سالاد، نوشیدنی و شور بپرهیزید.

بینی و حلق را با سرم نمکی گرم به مدت دو هفته و روزانه دو تا سه مرتبه بشویید؛ ضمن اینکه جوشانده گل‌های بابونه را ابتدا بخور داده و سپس بینی و حلق را با رقیق شده همین جوشانده شستشو دهید.

استشمام اسانس نعنا، بخور اکالیپتوس، اسطوخودوس، مرزنجوش و پیاده‌روی روزانه نیز می‌تواند در درمان سینوزیت بسیار کمک‌کننده باشد.

392465

نظرات شما ( 1 نظر )

محمد |
یکشنبه 27 آذر 140120:12
سلام من سالیان سال به خاطر سینوزیت آنتی بیوتیک با تجویز دکتر خوردم و روغن سیاهدانه ریختم خوب نشدم همیشه احساس گرفتگی بینی با سر درد شدید جلوی سر داشتم مخصوصا فصل سرما بدتر میشد تا اینکه داروی گیاهی به اسم عصاره خیار آب پران نوعی میوه گیاه هستش تبریز به اسم ایت خیاری معروفه یک قطره برای هر طرف مصرف کردم و نتیجه گرفتم و از ۱۰ سال پیش مشکل سینوزیت ندارم فقط دقت کنید بیشتر از یک قطره توی بینی نریزید چون بیشتر از یک قطره گلو رو میسوزونه و زخم میکنه و التهاب شدید میده بعد از ریختن قطره تا ۲۴ ساعت ترشحات چرکی سینوس بیرون میریزه در صورت التهاب شدید گلو باید آمپول ضدالتهاب مثل دگزا متازون بزنید