بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

متخصص اعصاب و روان گفت: طی مشاهدات انجام شده توسط روانپزشکان متخصص، بیماری کرونا به صورت مستقیم بر روی بیماران تاثیرات روانی ندارد و اختلالات عصبی پیش آمده ناشی از این ویروس به دلیل عوارض داروهای تجویز شده و عوامل محیطی است.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:

برگزاری سلسله نشست های خبری با محوریت امیکرون از روز شنبه

مهندس هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از برگزاری نشست های خبری با محوریت امیکرون از روز شنبه 4 دی ماه در ستاد وزارت بهداشت خبر داد.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰۰ مورد مشکوک به امیکرون از سراسر کشور برای انجام آزمایش برای ما ارسال شده است، افزود: فعلاً هیچ کدام از این موارد تأیید امیکرون نگرفته‌اند؛ در صورت شناسایی مورد جدید و تأیید آن، به اطلاع مردم خواهیم رساند.
شناسایی اولین مبتلا به سویه جدید اُمیکرون، کشور را در شرایط خاصی قرارداده و در حالی‌که ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند، وحشت شیوع و همه‌گیری این سویه جدید، سایه پیک ششم را بر سر کشور قرار داده و همین امر موجب شده که صحبت‌هایی در ارتباط با بازگشت محدودیت‌ها به کشور بازگردد، تا تجربه بروز پیک دوم و پنجم تکرار نشود.
نگرانی‌ها در مورد اثربخشی واکسن‌های گوناگون بر سویه‌های جدید کرونا در حال افزایش است. مدرنا می‌گوید واکسنش برای مقابله با همه سویه‌ها مؤثر است، البته پس از دوز سوم. بایون‌تک- فایزر هم روی واکسن اختصاصی کار می‌کنند. بر پایه نتایج یک تحقیق، واکسن مدرنا پس از دوز سوم در برابر امیکرون مؤثر است. شرکت بیوتکنولوژی مدرنا هم تاکید کرد که نخستین گام در راه مبارزه با امیکرون که به سرعت در حال گسترش است، زدن دوز سوم این واکسن است.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: جهان باید برای پایان دادن به همه گیری در سال ۲۰۲۲ متحد شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید برعدم اکتفا به واکسن‌های خارجی گفت: ما برای تداوم مبارزه با کرونا و تهدیداتی شبیه به آن نیازمند بازسازی چرخه و زیرساخت‌های پدافند زیستی کشور هستیم.
سخن سردبیر/ در حالی به بلندترین شب سال و جشن یلدا رسیدیم که همانند سال گذشته ویروس کرونا همراه خانه های ایرانیان است و امیکرون نیز مزید بر علت شده تا اوضاع را ترسناک تر کند.
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از تامین کیت‌های اومیکرون در کشور خبر داد و افزود: این کیت‌ها دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید برای جلوگیری از انتشار این ویروس اقدامات لازم را انجام دهد تا تبدیل به مشکل بغرنج نشود؛ از جمله این اقدامات بازگشت دورکاری است.
رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت ۱۴۵ مرکز واکسیناسیون در کشور خبر داد و تاکید کرد: در صورت گسترش سویش امیکرون بیماری کووید۱۹، هلال احمر آمادگی افزایش مراکز تزریق واکسن و در صورت لزوم راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی را دارد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: احتمال اینکه افراد واکسینه‌شده یا بهبودیافته از کرونا مبتلا شوند یا دوباره بیمار شوند، افزایش یافته است.
وزیر بهداشت اعلام کرد: رکورد تزریق روزانه یک میلیون و 650 هزار و رکورد تزریق 8 میلیون و 600 هزار دز در هفته را ثبت کرده ایم و این درحالی است که فکر میکنم تمام جمعیت امارات 9 تا 10 میلیون نفر باشد به این معنا که در یک هفته به اندازه کل جمعیت امارات، تزریق واکسن انجام دادیم.
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 275 میلیون و 822 هزار و 844 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 5 میلیون و 377 هزار و 584 نفر جان خود را از دست داده‌اند.