بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بیش از ۱۰۰ کشور درگیر سویه اومیکرون شده‌اند و پیش بینی سازمان جهانی بهداشت این است که به زودی اومیکرون، سویه غالب خواهد بود و دلتا جای خود را به سویه آفریقای جنوبی خواهد داد.
بر اساس مطالعات محققان جهانی سویه امیکرون متفاوت از سویه‌های دلتا و آلفا است؛ از این رو مشاهدات محققان نشان می‌دهد که حتی افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، به این سویه مبتلا شدند و آنها نیز اعلام کردند این سویه ۷۰ برابر عفونت‌زایی در ریه ایجاد می‌کند و ریسک ابتلا به این سویه نسبت به سویه دلتا ۳ برابر شده است.
سردار سرتیپ دوم حاجیان گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان نظام پزشکی ایران امضا شد تا همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با برنامه‌تر پیش برود و بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر به بهترین شکل بهره ببریم.
لرزش مجرای تنفسی و عارضه خروپف، خروپف شبانه باعث خستگی و خواب آلودگی، شناخت اختلال سندرم آپنه خواب، خروپف پیشگام بیماری‌های جدی‌تر، عوامل ایجاد و عوارض خروپف، راههای پیشگیری از خروپف و درمان خروپف با داروهای گیاهی را بخوانید.
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند بدین ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.
گزارش جدید پایگاه خبری دیفنس وان امریکا ادعا می‌کند که انتظار می‌رود محققان موسسه تحقیقات ارتش والتر رید هفته‌های آتی اعلام کنند که واکسن نهایی علیه کروناویروس جدید را ساخته‌اند.
کلیه‌ها وظیفه دفع مواد زائد از بدن را بر عهده دارند و در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون بالا یا تصلب شرائین، احتمال ابتلا به بیماری کلیوی نیز افزایش می‌یابد. از این رو باید اقدامات لازم را برای مراقبت از کلیه‌ها و پاکسازی آن‌ها انجام داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور نظارت جدی اعمال شده و رعایت پروتکل ها با جدیت دنبال شود گفت:بهتر است تا حد امکان از ظرفیت دورکاری و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی استفاده شود.
سر تیز خلال دندان به راحتی می‌تواند لثه را پاره کند یا تصادفاً جایی از دهان را ببرد. این امر باعث ایجاد یک زخم باز می‌شود که مستعد عفونت ناشی از باکتری‌هاست.
کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا در مطلبی نسبت به خطر بروز موج ششم کووید۱۹ با سویه اُمیکرون هشدار داد و راهکارهای پیشگیری از آن را تشریح کرد.