بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۰۷ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به تامین اعتبار برای اعطا وام به بیماران نیازمند افزود: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای بیماران کم بضاعت و دارای شرایط خاص در نظر گرفته شده است.
دبیر کمیته علمی کرونا ابراز داشت: با توجه به اینکه امیکرون در دو سه هفته آینده به پیک خود می‌رسد کمیته علمی اعلام کرد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تعویق بیفتد تا ببینیم کجای کار قرار داریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت علام کرد؛

پرداخت هزینه درمان ناباروری تا 3نوبت در سال

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت تا پایان سال جاری تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و زوجین می‌توانند با ارائه فاکتور نسبت به دریافت هزینه‌های پرداختی از ابتدای سال نیز اقدام کنند.
متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده روز گذشته (جمعه) گزارش کردند: کودکانی که از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته اند به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع یک یا نوع دو قرار دارند.
وزارت بهداشت اعلام کرد: شناسایی روزانه بیماران کرونایی در کشور پس از ۶۱۴ روز، در شبانه روز گذشته سه رقمی شد. همچنین متاسفانه ۲۶ بیمار کووید ۱۹ نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: دریافت هرگونه مبلغ اضافی و خارج از تعرفه و سیستم بیمارستان قابل قبول نیست و سیاست وزارت بهداشت ریشه کن کردن و یا به حداقل رساندن این معضل است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: به هر حال حتی کم شدن آمار یک نفر فوتی، تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد. بر این اساس بسیار خوشحالیم که تعداد فوتی‌ها و موارد بستری هر روز در کشور کمتر شود.
سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که شیوع سویه اُمیکرون به ترکیبی از چند عامل از جمله ساختار این سویه و افزایش ارتباطات اجتماعی مربوط می‌شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت به موضوع این روزهای فضای مجازی پیرامون صدور کارت واکسن تقلبی اشاره کرد و گفت: آن طور که در فضای مجازی پیرامون کارت واکسیناسیون صحبت می‌شود، موضوع چندان حاد نیست. به طوری که ما ۲۳ نفر را شناسایی کرده‌ایم که کارت واکسن تقلبی داشته‌اند که در قیاس با ۱۲۰ دوز واکسن تزریق شده، عدد قابل توجهی نیست.
عضو کمیته علمی کرونا در رابطه با داروهای خوراکی درمان کرونا بیان کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا دو داروی "پکسلووید" و "مولنوپیراویر" را برای درمان کووید تایید کرده است. افرادی که در شرایط اولیه بیماری یعنی سه روز اول پکلووید را به مدت 5 روز مصرف کرده‌اند، حدود 70 درصد از پیشرفت بیماری و بستری و مرگ و میر آن‌ها جلوگیری شده است.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۰۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۹۰۴ نفر رسیده است.