بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

به گفته معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در راستای رفع مشکل کمبود پزشک در شهر‌های کوچک ممنوعیت فعالیت در ۲ شهر برداشته شد و مجوز طبابت در ۲ شهر به پزشکان داده می‌شود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. همچنین از۱۶ استان هیچ فوتی کرونایی گزارش نشده است.


تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی، از جمله ویتامین سی، ویتامین کا، ویتامین ای، سدیم، پتاسیم، کلسیم، و منیزیم، و همچنین پروبیوتیک‌هایی همچون لاکتوباسیلی از عناصر اولیه آب خیارشور هستند.
آمار ابتلا و تلفات کرونا در کشور، ۲۵ آذر ۱۴۰۰

۶۳ فوتی و شناسایی ۲۵۰۰ مبتلای جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۵۰۰بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۶۳ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
عباس زاده مشکینی خبر داد؛

طرح سوال از وزیر بهداشت کلید خورد!

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال نمایندگان از وزیر بهداشت درخصوص استفاده از مدیران دارای منافع در بخش خصوصی در مدیریت‌های دولتی خبر داد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۲۳ هزار و ۲۵۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: اومیکرون از نظر تعداد جهش‌های رخ داده در ویروس، نگران کننده بوده و هنوز در مورد اینکه اثرات آن بر روی ابتلا، بستری و کشندگی و پاسخ به واکسن چه میزان است، اطلاعات دقیقی نداریم اما گزارشات اولیه آفریقای جنوبی نشان داده که بخش عمده بستری شدگان با ویروس اومیکرون، واکسینه نشده بودند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شواهد اولیه حاکی از آن است که واکسن‌های کووید-۱۹ ممکن است کمتر در برابر عفونت ناشی از سویه اُمیکرون و انتقال آن اثربخش باشد.

زالی با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارائه خدمات به بیشترین جمعیت تحت پوشش خدماتی و بهداشتی دانشگاهی در میان ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، تصریح کرد: بازمهندسی و تغییرات مبتنی بر نظام سلامت با اولویت بهداشت بر اساس مدلی کارا، پویا، به هنگام و مقتضی هر منطقه به ویژه در استان تهران باید در دستور کار قرار گیرد.


«برای بیماری‌ام به دکتر مراجعه کردم و حتما باید داروهای خارجی مصرف می‌کردم اما دکترم می‌گفت که وضعیت دارو زیاد جالب نیست. داروی ایرانی هم شاید پیدا نکنید چه برسد داروی خارجی. اما برای شما داروی ایرانی می‌نویسم که همین‌ها را هم باید از یک داروخانه که میدانم چنین داروهایی را دارد تهیه کنید. متاسفانه با توجه به اینکه به داروی ایرانی حساسیت دارم مجبورم استفاده کنم.»