سرانجام موارد مشکوک به آبله میمونی در ایران چه شد؟

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره شیوع آبله میمونی در ایران توضیح داد.
تصویر سرانجام موارد مشکوک به آبله میمونی در ایران چه شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر بهزاد امیری رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا این لحظه (ظهر دوشنبه ۱۶ خرداد) هنوز هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است، گفت: تمام موارد محتمل مورد بررسی قرار می‌گیرند و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است.

وی افزود: موارد محتمل یا مشکوک در صورت سرپایی بودن به مراکز منتخب ارجاع داده می‌شوند و در صورتی که شرایط بیمار از شکل سرپایی خارج شود آنها را به بیمارستان‌های منتخب ارجاع می‌دهیم.

او ادامه داد: افراد توسط پزشک متخصص معاینه می‌شوند و اگر محتمل باشد که بیماری آنها آبله میمونی است برای تشخیص قطعی و آزمایشگاهی، نمونه‌گیری از فرد انجام می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه نمونه‌گیری از افراد مشکوک و محتمل بیماری در ابتدا در انستیتو پاستور ایران انجام می‌شد، اظهار کرد: اکنون در دانشگاه‌های قطب هر منطقه هم این نمونه‌گیری انجام می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره نحوه انجام نمونه‌گیری از فرد محتمل بیماری بیان کرد: در صورتی که هنوز علائم پوستی بیماری آشکار نشده باشد نمونه‌گیری حلقی از فرد مشکوک گرفته می‌شود ولی در صورتی که بثورات جلدی آشکار شده باشد، از زخم هم نمونه‌گیری انجام می‌شود تا بتوان با تشخیص آزمایشگاهی بیماران را شناسایی کرد که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است.

400101