بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

تعرفه گذاری خدمات پزشکی و حرف‌وحدیث‌ها و اعتراضات پس‌ازآن، بسیار جنجال‌برانگیز است و همواره در جلسات تعرفه‌گذاری خدمات‌پزشکی بدون مقایسه میزان افزایش دستمزد پزشکان نسبت به اقشار فرودست جامعه، بر سر واقعی کردن تعرفه‌ها چانه‌زنی می‌شود!
از آنجایی که اُمیکرون همچنان نوع غالب ویروس کروناست، علائم غیرعادی مختلفی از این ویروس در سراسر جهان گزارش شده است.
شیوع امیکرون در ایران مدتی است شدت یافته و برخی پزشکان در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی از لزوم در نظرگیری پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با این ویروس می‌نویسند. در ساختار آموزشی کشور اما اوضاع متفاوت است و تاکید آنان همچنان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست.
مایه حیات است و فواید بسیاری برای بدن دارد اما ممکن است گاهی در ایجاد مشکلات جسمی و بیماری ها نقش داشته باشد به خصوص اگر در مورد اینکه آب گرم یا سرد بنوشیم نکات مهم را ندانید.
گزارش پرسون از هزینه های سرسام آور درمان؛

اگر پول ندارید به پزشک مراجعه نکنید

بر اساس آمارهای رسمی مردم ایران بیشتر از ۶۰ درصد هزینه‌‌های بیمارستان‌ها را خودشان پرداخت می‌کنند و هر ساله بیشتر از ۷۰۰ هزار نفر به علت سنگینی هزینه‌های درمانی و بهداشتی به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.
نتایج اولیه بررسی‌ها حاکی از آن است که اُمیکرون، سویه جدید کروناویروس به اندازه‌ای سرایت‌پذیر است که حتی می‌تواند افرادی که چهارمین دُز واکسن کرونای فایزر را تزریق کرده‌اند، آلوده کند.
درست زمانی که خیلی‌ها در مراکز واکسیناسیون به‌دنبال واکسن آسترازنکا بودند، خبر رسید قرار است واکسن‌های اهدایی مازاد به کشورهای دیگر هدیه داده شود؛ این در حالی بود که کشور ژاپن تنها ۷۰۰هزار دوز واکسن آسترازنکا به ایران هدیه داده بود. انتشار همین خبر، اما با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری فسا بیان کرد: جامعه پرستاری درباره روش اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ابهام و سوالات زیادی دارد و لازم است در این مورد شفاف سازی و اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۲۸ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۹۳۵ نفر رسیده است.
یکی از پزشکان اورژانس نیویورک توضیحاتی در رابطه با این موضوع ارائه کرده که بیماران کووید-۱۹ بسته به اینکه کدام دُز از واکسن‌ کرونا را دریافت کرده‌اند معمولا چه علائمی دارند.
متاسفانه برخی از کارمندان ادارات در زمان حساس کرونایی نسبت به استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند که همین مسئله زنگ خطر شدت گرفتن سویه جدید کرونا را به صدا درآورده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲هزار و ۲۹۲ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.
سرفه یکی از آشناترین علائم بیماری های ریه و مجاری تنفسی است. در بسیاری از موارد سرفه، شکایت و دلیل اصلی مراجعه به پزشک است و در مواردی نیز همراه سایر علائم مانند تنگی نفس خود را نشان می دهد.