بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه وضعیت کنترل و مهار بیماری منحوس کرونا در ایران در مقام مقایسه با کشورهای دیگر دنیا، مطلوب است؛ گفت: کنترل موفق بیماری با روند گسترش واکسیناسیون و همراهی مردم عزیز کشور جزء دستاوردهای موفق نظام جمهوری اسلامی ایران است که بایستی این روند موفق و مدیریت شده تا مهار کامل بیماری استمرار یابد.
شاهد دو سالگی فرزند ناخلف طبیعت بنام کرونا یا همان کووید 19 هستیم. مولودی که دو سال است حال و روز جهان را دگرگون ساخته و جماعت میلیونی را در جهان از صفحه روزگار محو کرده و خانواده‌های بسیاری را در غم عزیزان خود سوگوار کرده است.
هشدار این سازمان درست در روزی داده شد که دو سال پیش کووید-۱۹ رسما اولین قربانی را در چین گرفت.مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا می گوید در صورتی که وضعیت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شرایط کنونی باقی بماند، تا دو ماه دیگر نیمی از شهروندان کشورهای اروپایی مبتلا به این بیماری با سویه امیکرون می‌شوند.
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران ضمن تشریح وضعیت کرونا در استان درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: تقریبا ۸۰ درصد مردم استقبال خوبی داشتند و تهران در زمینه واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر است.
در مورد درمان گیاهی بیماری های مغزی چه می دانید؟ با درمان گیاهی بیماری های مغزی آشنایی دارید؟ در این مقاله به بررسی این گیاهان و کاربرد آن ها می پردازیم.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این موضوع که به اندازه کافی کیت تشخیصی اومیکرون نداریم، گفت: امیدواریم با تولید کیت تشخیصی اومیکرون در کشور، دست ما برای انجام تست‌های بیشتر باز شود.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا افزود: ایمنی ۲ دوز واکسن کرونا بعد از حدود ۶ ماه نصف می شود.
وزیر بهداشت امروز با حضور در مجلس با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در مدار قانون می تواند وضعیت مطلوب تری در حوزه سلامت برای مردم ایجاد کند، از راه اندازی واحد نظارت و بازرسی فعال برای رصد عملکرد روسای دانشگاه ها و مدیران ارشد در حوزه سلامت خبر داد.