آمریکا سطح هشدار آبله میمونی را بالا می‌برد

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) سطح هشدار آبله میمونی را در این کشور بالا برد و به مسافران بین‌المللی هشدار داد که مراقب نزدیک شدن به افراد بیمار باشند.
تصویر آمریکا سطح هشدار آبله میمونی را بالا می‌برد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از گاردین بیش ۱۰۰۰ موردآبله میمونی در دست کم ۲۹ کشور و در همه قاره‌های جهان به جز قاره جنوبگان گزارش شده است و آمریکا ۳۱ مورد عفونت با این ویروس را در ۱۳ ایالت از جمله هفت مورد نیویورک و شش مورد در کالیفرنیا گزارش کرده است.

CDC می گوید افراد دچار عفونت با ویروس آبله میمونی در این شیوع تازه سفر اخیری به مناطقی از آفریقا که معمولا ابتلا به این بیماری در آنها رخ ی‌دهد، مانند نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو و سایر بخش‌های آفریقای غربی و مرکزی ناشته‌اند. برخی از موارد عفونت در افرادی رخ داده است که با یک شخص دچار عفونت زندگی می‌کردند. بازرسان همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دست کم در برخی از موارد در شیوع اخیر ویروس آبله میمونی از طریق تماس جنسی منتقل شده است یا نه.

CDC از مسافران بین‌المللی خواست از تماس نزدیک با افراد بیمار- به خصوص آنهایی که دارای ضایعاتی در پوست یا دستگاه تناسلی‌شان هستند و نیز ملحفه یا لباس‌هایشان خودداری کنند.

CDC همچنین از مردم خواسته است در مسافرت‌هایشان از تماس با موش‌ها، سنجاب‌ها و انواع میمون‌ها خودداری کنند، زیرا ویروس عامل آبله میمونی اغلب از جوندگان و نخستی‌ها منشا می‌گیرد. این مرکز همچنین هشدار داده است که افراد از خوردن یا تهیه گوشت به دست آمده از حیوانات وحشی پرورشی یا به اصطلاح گوشت شکار یا استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها یا پودرهای به دست آمده از حیوانات در آفریقا خودداری کنند.

اما CDC می‌گوید در حال حاضر خطر آبله میمونی برای جمعیت عمومی پایین است، اما اگر افراد دچار دانه‌های پوستی (ضایعات پوستی در هر نقطه‌ای از بدن) با یا بدون تب و لرز شدند، باید فورا برای مراقبت پزشکی مراجعه و از تماس با دیگران خودداری کنند.

ویروس آبله میمونی به آسانی میان افراد منتشر نمی‌شود، اما سرایت ویروس می‌تواند از طریق تماس با مایعات بدنی، زخم‌ها، ملحفه‌ها و لباس‌های آلوده، قطرک‌های تنفسی در تماس چهره به چهره رخ دهد.

ویروس آبله میمونی یک دوره پنهانی نسبتا طولانی دارد و به افرادی که در معرض این ویروس قرار می‌گیرند، می‌توان واکسن‌های آبله موجود را تزریق کرد تا از شدت بیماری کاسته شود.

400335