سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

پرهام پور رمضان در گفتگو با پرسون تشریح می کند:

ایجاد دوگانگی نژاد پرستی برای رسیدن به رای مطلوب

پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل گفت: ترامپ برای احیای خود و ابر قدرت بودن ایالات متحده احتیاج به دلایلی دارد که در مبحث سیاسی شخص ترامپ ایجاد دوگانی و دو قطبی بودن نسبت به نژادها، برای رسین به رای مطلوب در انتخابات است. و برخوردهای خشن رئیس جمهور امریکا در واقع با توجه به حوادث اخیر نشأت گرفته از این پارامتر می تواند باشد.
سیاست عرصه ای صفر و صد نیست. در واقع پیش بینی آنچه در این حوزه اتفاق می افتد را باید تا حدی به صورت قاطع ناممکن دانست. از آنجایی که دیپلماسی مجری سیاست های منطقه ای و فرامنطقه ای در چارچوب دکترین سیاست خارجی هر کشور است در زمان های مختلف می تواند به شکل های متفاوتی بروز کند. اما آنچه مهم است حفظ منافع ملت و دولت توسط دستگاه دیپلماسی یا سیاست خارجی است.
در بیانیه ای از سوی وزارت خارجه؛

سکوت ستاد پیگیری ترور سردار سلیمانی معنا دار است

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای از ادعاهای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این وزارتخانه ابراز تاسف کرد و گفت: وزارت امور خارجه در مقابل نقدهای غیرمنصفانه و جهت‌دار سیاسی، همانند همیشه با هدف رعایت مصالح کشور،است.
جلیل بیات در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد:

خروج از برجام چه خساراتی را برای امریکا در پی دارد؟

پژوهشگر پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه و کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ رئیس جمهور امریکا با خروج از یک توافق چند جانبه نه تنها به توافق بهتری دست نیافت بلکه الان باید برای بازگشت به همان توافق نیز خسارت پرداخت کند، این خسارت به معنای تسهیل در برخی تحریم های غیر هسته ای می باشد.
رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با پرسون:

اسراییل عاقبتی جز فروپاشی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مساله سات مربوط به تمام انسان های آزاده ای که با زورگویی و چپاول و اقدامات ضد حقوق بشری رژیم جعلی اسرائیل مخالف هستند .
یک کارشناس آمریکا گفت: در واقع دولت آمریکا در مدیریت تظاهرات های ضد نژادپرستانه که با خشونت زیاد در شهرها و ایالات های مختلف در حال انجام، ناتوان است. هر روز میشنویم که یک شهروند عموما رنگین پوست توسط پلیس این کشور به طرز فجیعی به قتل می رسند و این موضوع آتش اعتراضات را بیشتر می کند.
یک کارشناس غرب آسیا گفت: روابط دو کشور ایران و عراق می‌تواند بسیاری از مشکلات دو طرف را برطرف کند و همگرایی در کشورهای غرب آسیا از مواردی است که مورد خوشایند آمریکا نیست.
سفیر اسبق ایران در کویت در گفت و گو با پرسون:

هدف سعودی ها از جنگ یمن، گسترش نفوذ به باب المندب بود

سفیر اسبق ایران در کویت گفت: جمعیت بی نظیر یمن در شبه جزیره برای سعودی ها و آمریکایی ها غافلگیر کننده بوده است لذا دستور کار عربستان با کمک امارات در چند سال گذشته مبنی بر شکست قدرت انصارالله و محدودیت حوزه نفوذ در جزیره العرب و جدایی بخش جنوب یمن از بخش جوار بود.

پرتو در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد:

پیش‌بینی سیاست ترامپ برای برد در انتخابات

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: یاستی که ترامپ در مسئله بحران کرونا در آمریکا و هم در مسئله سیاه پوستان اتخاذ کرده نشان می‌دهد در حال تلاش است که با ایجاد بی نظمی در قبل از انتخابات جامعه سفیدپوستان آمریکا که شامل کشاورزان و سفیدپوستان تندرو می‌شوند را به پای صندوق رأی بکشاند.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتقادات روزنامه کیهان به آیت‌الله سیستانی هم تصریح کرد: این موضع ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. ایران نظامی است که براساس مرجعیت شکل گرفته است که مرجعیت در ایران و عراق حافظ صلح امنیت و ثبات دو کشور بوده است.
سرلشکر سلامی در جمع خبرنگاران:

در تولید قدرت متوقف نمی شویم

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه پارک ملی هوافضا نماد اعتماد به نفس ملی ایران اسلامی است گفت: هیچ‌گاه در تولید قدرت متوقف نمی شویم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با پرسون؛

انتخاب ملت و دولت ایران، آزادی عمل و استقلال سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظام جمهوری اسلامی برای یک استقلال سیاسی که حاصل انقلاب است، سختی های بسیاری را متحمل شده بنابراین انتخاب ملت و دولت ایران بین آزادی عمل و استقلال سیاسی در جهان، و تبعیت از سیاست‌های ظالمانه و سلطه امریکایی ها، بدون شک آزادی عمل و استقلال سیاسی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین عنوان کرد و گفت: این اقدام علاوه بر گسترش ناامنی و ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه، موجودیت کشورهای سازش کننده را نیز با خطر جدی مواجه خواهد کرد.
کارشناس غرب آسیا در گفت و گو با پرسون؛

ریشه اعتراضات در اسرائیل ناشی از فساد اقتصادی و سیستمی است

کارشناس غرب آسیا گفت: شعارها، گفته‌ها و درخواست‌های تجمع‌کنندگان نشان داد که اسرائیل نه تنها در حوزه بهداشت و درمان فعالیت درستی نداشته بلکه فساد اقتصادی و فساد سیستمی، شرایطی را در این کشور فراهم کرده که امروز مخالفین جدی و مقتدر را در بین مردم دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امروز وزیر امور خارجه عراق به ایران و دیدار با محمد جواد ظریف خبر داد.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

از توجیه قیمت دلار تا خط و نشان برای افراد فاقد ماسک

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد: روسیه از دوستان راهبردی ایران است بنابراین رایزنی و مشورت نزدیک بین مقامات دو کشور امری مهم و مورد نیاز است.
کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با پرسون؛

آمریکا زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند

کارشناس مسائل آمریکا درباره رفتار امریکا علیه ایران درخصوص مکانیسم ماشه، گفت: اقدام عاقلانه ایالات متحده، برگرداندن وضع به حالت سابق و جبران خسارت اقتصادی به ایران است و باید برای استقلال ملت ها احترام قائل شود و زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند.