سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با پرسون؛

آمریکا زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند

کارشناس مسائل آمریکا درباره رفتار امریکا علیه ایران درخصوص مکانیسم ماشه، گفت: اقدام عاقلانه ایالات متحده، برگرداندن وضع به حالت سابق و جبران خسارت اقتصادی به ایران است و باید برای استقلال ملت ها احترام قائل شود و زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند.

روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

امروز زمان نه گفتن به زورگویی و قلدری است

رییس جمهوری در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که برای جهان امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است، گفت: دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است. ملت ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن تر و قانون مدارتر هستند.
کارشناس سیاسی غرب آسیا و جهان عرب در گفت و گو با پرسون؛

عادی سازی روابط خیانت به آرمان فلسطین است

کارشناس سیاسی غرب آسیا و جهان عرب امریکا درباره عادی سازی روابط و ماهیت دقیق این سازش خیانتکارانه همچنین سرانجام چنین سازشی برای دو کشور امارات و بحرین در منطقه، گفت: در این رخداد، خیانت به آرمان فلسطین انجام گرفت اما مسئله مهم تاثیرگذار بودن یا نبودن این خیانت است.

تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون؛

دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معامله با آمریکا

تحلیلگر مسائل بین الملل و کارشناس امریکا گفت: ایالات متحده از راه قدرت اقتصادی خود سعی دارد به برخی کشورها فشار وارد کرده و آنان را بر سر دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معادلات و معاملات با آمریکا قرار دهد.

مرادجانی در گفت و گو با پرسون؛

عادی سازی روابط با اسراییل به ضرر فلسطین است

یک کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا گفت: عادی سازی روابط یکی از وعده هایی بود که باید محقق می‌شد، تا ترامپ بتواند برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری دارای حداکثر آراء شود و بتواند منتخب باشد که در همین راستا اقدامات جدی انجام دادند.
دبیرکل سازمان ملل:

دنیای ما دشمنی مشترک دارد

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت سی ویکم شهرویورماه روز بین المللی صلح نوشت: دنیای ما با دشمنی مشترک روبرو است؛ ویروسی کشنده که باعث رنجی عظیم می‌شود معیشت را از بین می‌برد و به تنش‌های بین‌المللی کمک و چالش‌های از قبل سهمگین صلح و امنیت را بدتر می‌کند.
علی اکبر دارینی در گفت و گو با پرسون:

آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناکام ماند

کارشناس مطالعات آمریکا گفت: برای نخستین بار در تاریخ است که یک عضو دائم شورای امنیت نمی تواند به هیچ یک از اهداف خود برس، آمریکا در اعمال تحریم‌ها و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران شکست خورده و ناکام مانده است.

مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و دیپلمات سابق در گفت و گو با پرسون:

تبعات انتقال سفارت صربستان به بیت المقدس/صربستان در خاورمیانه وزنه ای نیست

مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و دیپلمات سابق درباره انتقال سفارت صربستان در بیت المقدس گفت: صربستان در خاورمیانه وزنه ای نیست، بنابراین سفارت آن نیز در بیت المقدس نیز تاثیر تعیین کننده ای ندارد و تنها دو سه روزی در راستای استفاده انتخاباتی ترامپ تیتر اخبار است.
سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما هیچ مشروعیتی برای اقدام آمریکایی‌ها درخصوص طرح ادعای فعال‌سازی مکانیزم ماشه قائل نیستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا طرف اشتباه تاریخ ایستاده و وظایف خود را فراموش کرده است، گفت: پیام تهران به واشنگتن این است که به جامعه‌ جهانی و وظایف خود برگردد. اگر آمریکا دست از یاغی‌گری بردارد، جامعه جهانی آنها را خواهد پذیرفت.
رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: بسته بودن مرزی مثل ترکیه فقط به گران‌تر شدن پروازهای این مسیر دامن زده است. نه تنها ایرلاین خارجی، بلکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی که گاهی در مسیر ترکیه پرواز دارند، بلیت‌ها را گران کرده‌اند، قیمت پرواز با شرکت هواپیمایی ایرانی برای مسیر یک‌طرفه استانبول ـ تهران به ۱۰ میلیون تومان هم رسیده است.

پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل با اشاره به ادبیات تند و خشن رئیس جمهور آمریکا در پی اعتراضات مردم به نژادپرستی در این کشور، گفت: ترامپ برای احیای چهره سیاسی خود همچنین حفظ قدرت آمریکا نیاز به دلایلی دارد، یکی از آن دلایل در سیاست داخلی، ایجاد دوگانگی و دو قطبی بودن است تا بوسیله این تحقیر بتواند میزان رای مطلوب را از نژاد خود بدست آورد.

عبدی در گفت و گو با پرسون :

رابطه با اسرائیل بازی با آتش است

یک کارشناس اسرائیل گفت: رژیم اسرائیل بدون هیچ مشکل و هیچ مانع و فشار اقتصادی و بین المللی و با همه‌ حمایت هایی که می شود، نزدیک به 25 درصد دچار بیکاری و دارای تورم است.
رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه دولت عراق به زائران مجوز ورود نمی‌دهد، از زائران و علاقه مندان امام حسین (ع) خواست به شایعات و اخبار بدون اصالت توجه نکرده و به سمت مرزها راهپیمایی نکنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست کمیسیون با موضوع بررسی طرح سه‌ فوریتی مقابله با تصمیم آمریکا خبر داد و گفت: رفع محدودیت‌های هسته‌ای و کاهش همکاری با آژانس پیشنهادات مطرح در این طرح است.
سرلشکر سلامی خطاب به آمریکایی ها گفت: شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می زنیم؟ ما کسانی را می زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند.
رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام برخی از کشورهای منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: حکام خیانتکار منطقه از امروز شریک تمام جنایات صهیونیست‌ها از گذشته تاکنون هستند.