دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده کل سپاه در آیین الحاق ناو شهید رودکی گفت: اعلام می‌کنیم هم رزم نزدیک دستور کار ما است و هم رزم نزدیک در دور دست و هم نبرد از راه دور که مجموعه کاملی از توانمندی‌های دفاعی ما را شامل می شود.
معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پرسون:

همکاری نظامی ایران و عراق بازدارنده رشد و تحرک تروریست‌ها در منطقه

دوره مبارزه با تروریسم و داعش دوره‌ای بود که به همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور ایران و عراق سرعت بخشید و این همکاری‌ها تعمیق پیدا کرد. تبادل سیاست و تجربیات نظامی و امنیتی سبب می‌شود اجازه رشد و تحرک مجدد تروریست‌ها را در منطقه ندهیم. از طرف دیگر این همکاری می‌تواند مانع ورود و نفوذ عناصر تروریستی از مرزهای کشور شود و همچنین به حل کردن اساسی و بنیادی مسئله تروریسم در منطقه کمک خواهد کرد.
رئیس جمهور، در بیانه ای خطاب به ملت ایران و با یک دستورالعمل هشت ماده ای به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، تاکید کرد که در این شرایط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند، همکاری‌ دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای کشور عراق خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

جنگ اسرائیل با ایران ادعایی طنزگونه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ با ایران از طرف برخی از مقامات رژیم صهیونیستی را فکاهی و طنز خواند و گفت: نظام استکبار به این ادراک رسیده که جمهوری اسلامی در تامین امنیتش با هیچ کسی شوخی ندارد.
تذکر جدی جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء:

آسمان ایران ‌محل آزمون و خطا نیست

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: مرزنشینان به‌هیچ‌عنوان از بابت ایجاد امنیت و آرامش کامل نگران نباشند چرا که شبانه‌روز در حال رصد مرزها هستیم و به هیچ عنوان طرفین درگیر نمی‌توانند مرزها را دچار نقص امنیت کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: بیشتر مردم ⁧آمریکا⁩ بر کارنامه سراسر ناکامیِ تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند.
به بهانه مقابله با عملیات نفوذ سری؛

آمریکا دامنه ۲7 وبگاه ایرانی را مسدود کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه از توقیف و مسدود سازی دامنه ۲۷ وبگاه ایرانی به بهانه مقابله با عملیات نفوذ سرّی خبر داد.
در بیانیه ای به مناسبت ۱۳‌آبان مطرح شد؛

ارتش اجازه هیچگونه تعرضی را نخواهد داد

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای ضمن گرامیداشت یوم الله سیزده آبان اعلام کرد: در مقابل هرگونه تهدید و زورگویی بر علیه ملت بزرگ ایران و نظام مقدس اسلامی تا سرحد نثار جان ایستادگی خواهد کرد و اجازه هیچگونه تعرضی را به دشمن نخواهد داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مقاومت فعال و تکیه بر اقتدار، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی کشور را ضامن غلبه ملت ایران بر جنگ تحمیلی اقتصادی امریکا و همراهان کاخ سفید علیه کشور دانست.
سیزده آبان یادآور دو اتفاق مهم تاریخی است یکی شهادت دانش آموزان در جریان اعتراضات در دانشگاه تهران و دیگری تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان.
مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با نام مقدس یا «صادق آل محمد(ع)» در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.
سردار احمد عبداللهی در گفتگو با پرسون؛

راهبرد تدافعی مجموعه سپاه در برابر ویروس کرونا چیست؟

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: برابر آنچه که با تحولات وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است؛ بسیج جامعه پزشکی با شروع طرح خانه به خانه بتوانند بیماران را شناسایی کنند و برای اجرای این اقدام مشارکت مردم را می طلبد.


در مناطق مرزی شمال غرب کشور صورت گرفت؛

برگزاری رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش

رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی پیرانشهر ۹در مناطق مرزی شمال غرب کشور برگزار شد.