دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات امینی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.
در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده مطرح شد؛

امیرحاتمی: هیچ جنایتی بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی گفت: هیچ جنایت، هیچ ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و جنایتکاران باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید.
یادداشت/ جنایت‌هایی در سطح ترور دانشمند شهید فخری‌زاده که در قالب تروریسم دولتی، با تایید مقامات امریکایی، همکاری مستقیم رژیم صهیونیستی و استفاده از گروه تروریستی منافقین در خاک جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد در کمال تاسف به امری عادی برای نظام بین‌المللی بدل شده است...
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست عوامل رژیم صهیونیستی در عملیات ترور شهید فخری‌زاده دیده می‌شود اما با توجه به پیچیدگی عملیات، امکان دارد سرویس‌های بیگانه دیگری نیز در آن دخیل باشند.
نمایندگان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند؛

رژیم صهیونیستی تاوان اقدام تروریستی خود را خواهد داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: دست رژیم آدمکش صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده کاملا آشکار است و قطعا تاوان این وقاحت خود را به نحو مقتضی پرداخت خواهند کرد.
امام جمعه لواسانات در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری زاده با تاکید بر لزوم انتقام از مسبب این حادثه گفت: اکنون که مشخص شد ترور ایشان کار رژیم صهیونیستی است، باید محکم برخورد شود. اگر رژیم صهیونیستی گوشمالی نشود، باید منتظر اتفاقات بعدی باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما بیش از چهار دهه است که با این ضایعه‌ها روبه رو بوده‌اند و این بار به دشمنان ثابت می‌کنند شهادت شهید محسن «فخری‌زاده» پنجره‌ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد.
وزارت خارجه آلمان در واکنش به شهادت محسن فخری زاده تاکید کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران اوضاع منطقه را بدتر می‌کند و بدون اشاره به طرف خاصی، از همه طرفها خواست از تشدید تنشها خودداری کنند.
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترور شهید فخری زاده اشتباه فاحش دشمن بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گقت: باید در فرصتی مناسب سخت ترین انتقام را بگیریم تا دشمن از کار خود پشیمان شود و برای آنکه از تکرار این اقدام جلوگیری کنیم باید امنیت داخلی را افزایش دهیم.
رییس جمهوری در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسوولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع و مناسب، پاسخ این جنایت را خواهند داد.
قطعا سخنگوی دولت با تسلیت شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشورمان گفت: قطعا متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند.
رضایی در نامه ای به رییس جمهوری؛

سازمان‌های اطلاعاتی نفوذی‌ها را شناسایی کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به حسن روحانی خواستار آن شد که سازمان‌های اطلاعاتی کشور موظف شوند منابع اصلی و نفوذی‌های سازمانهای جاسوسی را شناسایی و شیوه های شکل گیری تیم های ترور و سرپل های همکاری آنها با یکدیگر را کشف و خنثی کنند.
رییس جمهوری شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت و تصریح کرد: دشمنان ما بدانند با شهادت امثال شهید فخری زاده نه تنها خللی در اراده جوانان و دانشمندان در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان در ادامه راه این شهید گرانقدر مصمم‌تر خواهد شد.