دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

ترس دشمنان از اقتدار علمی ایران

از آنجایی که دانشمندان هسته‌ای و علمی جمهوری اسلامی ایران، کنش‌های علمی موفقی از خود بروز داده‌اند و در مسیر اقتدار ملی ایران گام برداشته‌اند، دشمنان به هر نحوی به دنبال خارج کردن این دانشمندان از صحنه هستند و این ترورها برای آن‌ها جنبه حیاتی دارد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که در صورت عدم اجرای تعهدات و رفع کامل تحریم‌ها از سوی کشورهای ۱+۴ دولت باید گزارش دقیقی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند
مجمع نخبگان ایران به مناسبت شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: در سالیان اخیر با تمرکز بر حذف دانشمندان و نخبگان کشورهایی که برای استقلال خود هزینه می‌دهند و سختی به جان می‌خرند، اجرایی شده است و این جنایت شنیع‌ترین نوع تروریسم دولتی آن هم درون خاک کشورمان بوده و این در حالی است که این یاغیان صاحب دولت مدرن، برای مثلا یک تهدید تلفنی در خاک خود، جهان را به تلاطم وا می‌دارند.
بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم

ترور شهید فخری زاده را محکوم میکنیم

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه ای ترور فخری زاده دانشمند هسته ای دفاعی کشورمان را محکوم کرد.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات امینی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.
در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده مطرح شد؛

امیرحاتمی: هیچ جنایتی بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی گفت: هیچ جنایت، هیچ ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و جنایتکاران باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید.
یادداشت/ جنایت‌هایی در سطح ترور دانشمند شهید فخری‌زاده که در قالب تروریسم دولتی، با تایید مقامات امریکایی، همکاری مستقیم رژیم صهیونیستی و استفاده از گروه تروریستی منافقین در خاک جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد در کمال تاسف به امری عادی برای نظام بین‌المللی بدل شده است...
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست عوامل رژیم صهیونیستی در عملیات ترور شهید فخری‌زاده دیده می‌شود اما با توجه به پیچیدگی عملیات، امکان دارد سرویس‌های بیگانه دیگری نیز در آن دخیل باشند.
نمایندگان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند؛

رژیم صهیونیستی تاوان اقدام تروریستی خود را خواهد داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: دست رژیم آدمکش صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده کاملا آشکار است و قطعا تاوان این وقاحت خود را به نحو مقتضی پرداخت خواهند کرد.
امام جمعه لواسانات در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری زاده با تاکید بر لزوم انتقام از مسبب این حادثه گفت: اکنون که مشخص شد ترور ایشان کار رژیم صهیونیستی است، باید محکم برخورد شود. اگر رژیم صهیونیستی گوشمالی نشود، باید منتظر اتفاقات بعدی باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما بیش از چهار دهه است که با این ضایعه‌ها روبه رو بوده‌اند و این بار به دشمنان ثابت می‌کنند شهادت شهید محسن «فخری‌زاده» پنجره‌ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد.