دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری؛

طومار هر متجاوزی را در هم می‌پیچیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به اینکه نهضت روی پای خود ایستادن را در ابعاد مختلف نهادینه کرده‌ایم، آمادگی داریم که طومار هر متجاوزی را در کسری از زمان در هم بپیچیم.
با کشف موفقیت آمیز اهداف توسط رادارهای قدیر، مراقب و بشیر؛

ایران وارد باشگاه رادارهای برد بلند شد

در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ رادارهای آرایه‌فازی قدیر، مراقب و بشیر اهداف مختلف را بر فراز منطقه عمومی رزمایش با موفقیت کشف و شناسایی کردند که با این موفقیت جمهوری اسلامی ایران وارد باشگاه رادارهای برد بلند شد.
سخنگوی رزمایش مشترک پدافند هوایی آسمان ولایت گفت: فرج پور در خاتمه سخنانش گفت: دشمنان بدانند آسمان ایران برای آنها دست نیافتنی است، امروز اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش به نمایش گذاشته شده با مدیریت و فرماندهی و تحت کنترل هوایی حضرت خاتم می باشد.
در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان‌آسمان ولایت؛

عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک با موفقیت اجرا شد

در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک دشمن بر روی سامانه‌های پدافندی با موفقیت تمرین شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تبدیل شدن ما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به عنوان یک سازوکار بازدارنده سبب شده تا دیگر امکان گزینه تهدید نظامی علیه ما منتفی شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه از یک سال قبل بسیاری کشورها به ما مراجعه کردند و ما هم مذاکراتی با دیگران داشتیم، گفت: زمینه فروش و خرید تسلیحات برای جمهوری اسلامی ایران فراهم است و البته فروش گسترده‌تر خواهد بود.
سرلشکر سلامی در دیدار با وزیر بهداشت:

فعال کردن تمام ظرفیت های درمانی/ سپاه آرایش جنگی گرفته است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه آرایش سپاه برای مقابله با کرونا آرایش جنگی است، گفت: امکانات سپاه ازقبیل بیمارستان‌های صحرایی، سیار و توان بسیج جامعه پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قراردارد.
اطلاعیه مرکز ماهر اعلام کرد:

حمله سایبری به دو سازمان دولتی

مرکز ماهر با اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده و حمله صرفا به دو سازمان دولتی بوده است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به زودی تحریم‌های تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد و ما به صورت قانونی حق خرید و فروش سلاح داریم و کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) اعلام کرد؛

۲ عملیات موفق سپاه در کامیاران و مریوان

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از دو عملیات موفق رزمندگان این قرارگاه علیه گروهک های تروریستی در کامیاران و مریوان طی هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: در این عملیات ها سه تروریست به هلاکت رسیده و و سه تن دیگر زخمی شدند.

فرمانده کل قوا در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری گفتند: بدون امنیت همه‌ی ارزشهای مهم کشور دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگر ارزشهای مهم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: جهش تولید در نیروهای مسلح جهش در تولید امنیت و وظیفه ارتش تولید امنیت است.
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: این ارتش خیلی بزرگ و غیرقابل شناسایی است که در زمان ضربه زدن دشمن نمی‌داند از کجا خواهد خورد و اگر بخواهد غلطی بکند نمی‌داند از کجا می‌خورد چراکه از همه طرف دچار ضربه شده و هرلحظه از یک جایی از دنیا خبری برایش خواهد آمد.
کارشناس دفاعی و امنیتی گفت: از توانمندی‌ها و ویژگی‌های رادار قدیر این است که به صورت ثابت عمل کرده اما به جهت چهار وجهی بودن 360 درجه می تواند محیط اطراف خودش را تا فاصله ۱۰۰۰ کیلومتر مورد رصد قرار دهد.

امیر حاتمی گفت: مقرر شد به ازای هر روز بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش عادی مبلغ 5 میلیون ریال و در بخش ویژه مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کمک به مراکز درمانی نیروهای مسلح پرداخت شود.
سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی

ه؛ مثل همدانی ؛ مثل همت ...

۱۶ مهرماه سالگرد شهادت یکی از مشهورترین فرماندهان دفاع مقدس و حریم حرم است که در جریان مقابله با گروهک‌های تکفیری و دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسید.