دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: بارها درخواست دادیم تا تجهیزات موشکی خریداری کنیم اما رهبری مخالفت کردند؛ اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایگاه قرار نداشتیم.
سخنگوی ارتش در گفت و گو با پرسون؛

حاصل جنگ تحمیلی خودکفایی و بومی سازی دفاعی کشور بود

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره چهل سالگی دفاع مقدس، گفت: درس های جنگ تحمیلی برای ایران به ویژه در اوج تحریم ها، دستاورد مهمی به نام خودکفایی و بومی‌سازی دفاعی کشور بوده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما هرگز متوقف نمی‌شویم، گفت: برد سلاح‌هایمان را افزایش می‌دهیم و به عمق دریانوردی‌مان ژرفا می‌بخشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هدف دشمن از ترور حاج «قاسم سلیمانی» را جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه‌ای آن دانست و گفت: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقی است و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.
علی اصغر جعفری در گفت و گو با پرسون:

دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست و دشمن نیز به این امر واقف است که اگر جوانان ما این فرهنگ را بشناسند، کشورمان برای همیشه سربلندی خود را حفظ خواهد کرد و در مقابل هجمه های دشمن خواهد ایستاد.

سخنگوی سپاه پاسداران در گفت و گو با پرسون:

پیوند نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت و آرمان های امت اسلامی

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: توانمند سازی که حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت در عرض و طول جغرافیای امت اسلامی بوجود آورد، سرمایه گران سنگی است که دشمنان بسیار از آن وحشت دارند و امروز نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت امت اسلامی و آرمان های اسلام پیوند خورده است.

یادداشت به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

آری اینجا ایران است سرزمین دلیران در خون غلتیده

در چهلمین سالگرد پیروزی ملت ایران گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس برابرقدرتهای دنیا که با به زانو در آمدشان فهمیدند که ایران دیگر آن ایران دوران پهلوی نیست که بله قربان گوی به مستکبرین و استکباران دنیا باشد .
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مدرسه مردم باوری است و این را باید بدانیم که هرگاه مردم را باور کنیم پیروز خواهیم شد.
سرلشکر سلامی خطاب به آمریکایی ها گفت: شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می زنیم؟ ما کسانی را می زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند.
مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع گفت: در سال جهش تولید و با هدف ایجاد استقلال صنعتی در کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، آماده رفع نیازمندی‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کشور هستیم.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تجهیزات راهبردی ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار ۹۹ با موفقیت آزمایش شد، گفت: موفق شدیم انواع تسلیحات و تجهیزات مهم و استراتژیک شامل زیردریایی‌ها، پهپادها و موشک‌های ایرانی را در یک تمرین و عرصه واقعی نبرد با موفقیت آزمایش کنیم.