دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جزئیات تازه از حادثه خونین بلوار مصطفی‌خمینی شهر آبسرد دماوند؛

محسن فخری زاده دانشمند موشکی چگونه ترور شد

بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله تروریستی قرار داده ضمن شهادت وی باعث زخمی شدن محافظان و چند تن از عابران شدند .
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد که شعاع عظمت و اقتدار این نیرو ، رویای استکبار جهانی و قدرت های فرا منطقه ای برای تسلط بر مولفه های امنیتی منطقه را باطل کرد .
هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی جان برکفان؛

روز نیروی دریایی ارتش بر دریادلان آبی رنگ ایران زمین مبارک

هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه ی موشک انداز «پیکان» می باشد. یوم الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان می باشد.
یک فعال اقتصادی و دو شهروند ایرانی که به اتهامات واهی در خارج از کشور بازداشت شده بودند، با یک جاسوس دو تابعیتی که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، تبادل و آزاد شدند.
جزئیات مأموریت مور گیلبرت تبعه استرلیایی-انگلیسی

"جاسوس" آزاد شده کیست؟

مور گیلبرت با پوشش فرصت مطالعاتی دانشگاه ادیان و مذاهب به منظور دسترسی به اطلاعات نظامی و اقتصادی ایران و جبهه مقاومت به ایران سفر کرد.
پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان:

بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است

در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و تحویل ناوشکن تمام ایرانی دنا در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: این ناوشکن به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد، متفاوت از ناوشکن‌های هم نسل خود است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر کسی بخواهد در این حضور مستشاری خللی ایجاد کند پاسخ کوبنده ای می‌گیرد، کمااینکه در گذشته هم پاسخ‌های کوبنده ای گرفتند.
یادداشت/ هفته گرامی داشت بسیج پاسداشت حماسه های بی بدیل دلاور مردانی است که در روزهای بحران و بیم به دل خطر میزنند و هستی خود را نثار آرمان های تابناک انقلاب اسلامی می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

ارتقای توان ملی راه شکست دشمن

هرجایی که ما توانمند شدیم و قدرت داشتیم دشمن در مقابل ما زانو زد و اگر ما قوی باشیم دشمن به خودی خود مأیوس خواهد شد. راه مأیوس سازی دشمن این است که ما با عزم جدی حرکت کنیم و مشکلات  پیش‌رو را با نگاه به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم.