دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان:

بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است

در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و تحویل ناوشکن تمام ایرانی دنا در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: این ناوشکن به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد، متفاوت از ناوشکن‌های هم نسل خود است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر کسی بخواهد در این حضور مستشاری خللی ایجاد کند پاسخ کوبنده ای می‌گیرد، کمااینکه در گذشته هم پاسخ‌های کوبنده ای گرفتند.
یادداشت/ هفته گرامی داشت بسیج پاسداشت حماسه های بی بدیل دلاور مردانی است که در روزهای بحران و بیم به دل خطر میزنند و هستی خود را نثار آرمان های تابناک انقلاب اسلامی می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

ارتقای توان ملی راه شکست دشمن

هرجایی که ما توانمند شدیم و قدرت داشتیم دشمن در مقابل ما زانو زد و اگر ما قوی باشیم دشمن به خودی خود مأیوس خواهد شد. راه مأیوس سازی دشمن این است که ما با عزم جدی حرکت کنیم و مشکلات  پیش‌رو را با نگاه به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم.
فرمانده کل سپاه در آیین الحاق ناو شهید رودکی گفت: اعلام می‌کنیم هم رزم نزدیک دستور کار ما است و هم رزم نزدیک در دور دست و هم نبرد از راه دور که مجموعه کاملی از توانمندی‌های دفاعی ما را شامل می شود.
معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پرسون:

همکاری نظامی ایران و عراق بازدارنده رشد و تحرک تروریست‌ها در منطقه

دوره مبارزه با تروریسم و داعش دوره‌ای بود که به همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور ایران و عراق سرعت بخشید و این همکاری‌ها تعمیق پیدا کرد. تبادل سیاست و تجربیات نظامی و امنیتی سبب می‌شود اجازه رشد و تحرک مجدد تروریست‌ها را در منطقه ندهیم. از طرف دیگر این همکاری می‌تواند مانع ورود و نفوذ عناصر تروریستی از مرزهای کشور شود و همچنین به حل کردن اساسی و بنیادی مسئله تروریسم در منطقه کمک خواهد کرد.
رئیس جمهور، در بیانه ای خطاب به ملت ایران و با یک دستورالعمل هشت ماده ای به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، تاکید کرد که در این شرایط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند، همکاری‌ دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای کشور عراق خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

جنگ اسرائیل با ایران ادعایی طنزگونه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ با ایران از طرف برخی از مقامات رژیم صهیونیستی را فکاهی و طنز خواند و گفت: نظام استکبار به این ادراک رسیده که جمهوری اسلامی در تامین امنیتش با هیچ کسی شوخی ندارد.
تذکر جدی جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء:

آسمان ایران ‌محل آزمون و خطا نیست

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: مرزنشینان به‌هیچ‌عنوان از بابت ایجاد امنیت و آرامش کامل نگران نباشند چرا که شبانه‌روز در حال رصد مرزها هستیم و به هیچ عنوان طرفین درگیر نمی‌توانند مرزها را دچار نقص امنیت کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: بیشتر مردم ⁧آمریکا⁩ بر کارنامه سراسر ناکامیِ تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند.