احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

22بهمن سالروز یک تغییر بنیادین در تاریخ ایران است. جدا از هر اندیشه‌اى که داشته‌باشیم، بر این امر اجماع داریم که در این روز رژیم سلطنتى فروریخت و سپس به نظام جمهورى اسلامی تغییر یافت.
معاون سیاسی حزب موتلفه گفت: اکنون ایران، قطب اصلی ‏انقلابی‌های سراسر جهان است و این سرمایه اجتماعی، اجازه برپایی یک تمدن نوین ‏اسلامی را به ایران می‌دهد تا به فروپاشی کامل غرب نیز منجر شود.
دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت عدم تغییر ارزش‌های حاکم بر جامعه تصریح کرد: مسئولان باید در سطحی از سطوح اجتماعی زندگی کنند که درد مردم را به خوبی و راحتی لمس کنند
جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: دفتر پرافتخار حیات انقلاب مزین به برگ‌های زرینی از حضور همیشگی ملت در دفاع از اسلام و میهن است و این همدلی مردم ایران رمز پیروزی‌های بزرگ و خاری در چشم دشمنان این مرز و بوم است.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره آخرین وضعیت اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.
مصطفی هاشمی طبا گفت: آمریکا اول از برجام خارج شد بنابراین اول آمریکا باید به برجام برگردد. رهبر انقلاب و رئیس جمهور نیز رسما اعلام کردند «آمریکایی ها اول باید به برجام برگردند». درست هم همین است و آنها نیز باید بپذیرند، دائم نمی‌شود به آمریکا امتیاز داد.
واقعیت این است که رژیم گذشته فاقد پشتیبانی عمیق در جامعه بود. از یک‌سو با سنت و وجه غالب آن دین به مقابله برخاسته بود و از سوی دیگر با طبقات مدرن و رو به رشد که حاملان مدرنیته هستند نیز سر سازگاری نداشت و همه را تحقیر می‌کرد.
دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور در امر برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.
محمدرضا علیحسینی عباسی در گفتگو با پرسون؛

آیا انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 اجتناب ناپذیر بود؟

تاکنون روایت ها و تحلیل های بسیاری از زوایای مختلف درباره چیستی، چرایی و چگونگی وقوع انقلاب اسلامی و وضعیت سیاسی  اجتماعی منتهی به پیروزی انقلاب ارائه شده است. اما آنچه این موضوع را به واقعیت نزدیکتر می سازد؛ ارائه تحلیل فعالان و مبارزینی است که در بطن تحولات قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و خود شاهد رویدادها و اتفاقات بوده اند.
سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب گفت: هدف ما رسیدن به نامزد واحد است اگر رییسی ورود به انتخابات کند تصور شخصی این است که در شورای وحدت اقبال خوبی خواهد داشت.
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه که ما تاکنون از عملکرد مجلس یازدهم، شاهد بودیم این است که این مجلس به جای قانونگذاری، تبدیل به یک ستاد شبه تبلیغاتی برای انتخابات سال آینده است.
چند روز پیش ویدیویی از یک پدر و مادر محترم که سه فرزندشان شهید شده‌اند منتشر شد که در آن گفته بودند بانک قصد مصادره خانه آنان را دارد و درخواست کرده بودند که جلوی چنین کاری گرفته شود. زمان زیادی طول نکشید که آقای رییس کل بانک مرکزی دستور توقف اجرا را داد و خواهان گزارشی در این باره از بانک مربوط در شهرستان ازنا شد.
رییس شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: هرکس با این گفتمان که همان گفتمان انقلاب اسلامی است، زاویه داشته باشد، ما نمی‌توانیم او و فعالیت‌هایش را تایید کنیم. این گمانه زنی‌هایی هم که اخیراً در رسانه‌ها و محافل سیاسی مطرح می‌کنند، کذب است و جبهه پایداری کاملاً با تمسک به گفتمان انقلاب در اوج اتحاد و همبستگی قرار دارد.
محمود احمدی نژاد در نامه‌ای به جو بایدن نوشت: امروز ایرانیان دلبسته‌تر از همیشه به آزادی و عدالت و امیدوارتر از همیشه به آینده روشن بشری و مومن‌تر از همیشه به طلوع خورشید جهان انسانی و مشتاق‌تر از همیشه، تولد انسان جهانی را به انتظار نشسته اند.
ایمانی اظهار داشت: در این زمینه اگر اصولگرایان با چند نامزد همطراز حضور پیدا کنند، قدر مسلم تعدد نامرد بیشتر خواهد شد، اما اگر یک نامزدی حضور پیدا کند که از سایرین بالاتر باشد، اجماع روی این فرد می‌توان محمتل باشد، در حال حاضر حضور رئیس قوه قضایی آقای رئیسی در بین اصولگرایان قابلیت اجماع سازی را دارد، ولی اگر سایر نامزد‌هایی که مطرح هستند، حضور داشته باشند بعید است که اجماعی روی آن‌ها صورت بگیرد و شاهد تعدد نامزد‌ها خواهیم بود.
اصولگرایان به دنبال لیدری ابراهیم رئیسی هستند؛ جایگاهی مانند ناطق‌نوری در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب سال 84 یا شاید هم فراتر مانند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال‌های اخیر.