احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دولت می‌توانست منابع آزادراه غدیر را در امور جاری هزینه کند تا بلکه فشار روزمره را کاهش دهد، ولی به هر صورت آن را انجام دادند تا اقدامی اساسی و زیربنایی انجام شده باشد.
نایب رییس پیشین مجلس با 12 سال سابقۀ نمایندگی مستمر و شهره به اظهار نظر صریح و بی‌لکنت، برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام نامزدی کرده است. کاندیداتوری‌یی که هم می‌تواند چالشی برای حاکمیت، شورای نگهبان و اصلاح‌طلبان باشد و هم البته فرصتی برای هر سه. یادداشت حاضر این چالش‌ها و فرصت‌ها را برمی‌رسد.
پاشنه‌آشیل اصلاح‌طلبان چهره‌هایی‌اند که صرفا برای حفظ ثروت و قدرت در پی استمرار اصلاحات هستند و بدنامی‌ آنان بیش‌از‌پیش با درشت‌نمایی این چهره‌ها در نزد مردم باورپذیر می‌شود. وقت آن رسیده که اصلاح‌طلبان حتی به قیمت شکست در انتخابات راه خود را از این دست اصلاح‌طلبان جدا کنند. هر اتحادی الزاما سازنده نیست؛ به‌ویژه اتحادی که بر مبنای اصولی مشترک شکل نگرفته باشد.
آن سکوت نه اینترنت را گران می‌کرد، نه سیلی عنابی رنگی می‌شد بر صورت سرباز راهواری. آن سکوت، نه بر توافق سه ماهۀ هماهنگ شده با آژانس می‌شورید، نه یک نمایندۀ آن طالبان را یکی از جنبش‌های اصیل منطقه معرفی می‌کرد
یکی از مهم‌ترین عوامل این مشکلات و بحران‌های انباشتی، فقدان نظام مسائل و مدیریت چالش‌ها در کشور است.  اما آنچه ماجرا را تشدید و تعمیق می‌کند، مساله‌ای تحت عنوان «روزمرّگی مدیریتی-اجرایی» است.

نامزدهایی که می‌خواهند مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند باید ملتزم به تصمیمات و برنامه‌های اصلاح‌طلبان باشند وبا این فرض وارد انتخابات شوند، در غیر این صورت به‌طور طبیعی از گردونه انتخاب آنان بیرون خواهند بود.
دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: احمدی نژاد استاد جنگ روانی و جوسازی است اخیرا هم از 22 بهمن به این سو به نوعی شروع به مظلوم نمایی می کند.
یک نماینده ادوار مجلس بر برنامه‌محوری و جوان گرایی دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: باید دولتی که روی کار بیآید که از بُن دندان معتقد جوانگرایی باشد، نه مثل کابینه دهم و یازدهم که کابینه پیر و پاتال ها بود و آنها را به اسم ژنرال آورده بودند.
اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو با مشکل جدی‌تری نیز مواجه هستند. تاکنون نیروهایی که فراتر از آنان و دورتر به حکومت بودند، در زمان انتخابات ترجیح می‌دادند که از نامزد اصلاح‌طلبان حمایت کنند، ولی اکنون و به عللی تحقق این حالت سخت و تا‌حدودی غیر‌ممکن شده است. یک علت آن افزایش کمّی این گرایش است که نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده‌اند.

حدادعادل در این جوابیه با اشاره به اینکه هیچ رابطه‌ای با دفتر فرح نداشته و هیچگاه او را ندیده است، ادعاهای احمدی‌نژاد درباره دست‌بوسی را «دروغ محض»، «چندش‌آور» و سناریوی رسوایی دانسته که فقط دشمنان از آن سود می‌برند.
اهمیت سخنان رهبری در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) زمانی مورد تأکید مضاعف قرار می‌گیرد که بدانیم ما در آستانه چند انتخابات وانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قرار داریم.
رئیس مجلس خبرگان انتخابات مجلس یازدهم را انتخاباتی دانست که مردم آزادانه رأی خود را دادند و گفت: امیدوارم نمایندگان حق مردم را ادا کنند و به فکر خودشان و جریانات سیاسی و دوستانشان نباشند.
کارگزاران نه‌چندان آشنای کشورهای پیروز جنگ جهانی اول، با برنامه‌ریزی قبلی از قزوین آهنگ دیدار تهران کردند؛ نه برای یک دیدار موقت، بلکه برای دردست‌گرفتن قدرت سیاسی و پایان‌‌دادن به وضعیتی که به نظر همه مردم کشور و سردمداران سیاسی آن زمان، نه قابل تحمل بود و نه ادامه آن میسر.
اگر بتوان چشم‌انداز امیدبخشی را به جامعه عرضه کرد و اگر مردم احساس عاملیت و اثرگذاری کنند قطعا مشارکت خواهند کرد. مشارکتی که روز پس از انتخابات با آرامش عمومی همراه باشد.

دورنمای فضای سیاسی کشور، دست‌کم در حال حاضر چندان روشن نیست و همین باعث شده که در این شرایط مشوق ویژه و اثرگذاری برای مشارکت سیاسی شهروندان و تشویق آنان به حضور و شرکت در مباحث انتخاباتی وجود نداشته باشد.
زیباکلام اظهار داشت: اینکه آقای بادامچیان می‌گوید مردم به نامزد نظامی رای نمی‌دهند را باید از دو جنبه بررسی کرد، اگر از مردم بدنه رای اصولگرایی است که توضیح دادم شرایط به چه نحوی است، اما در مورد اصلاح طلبان و سایر مردم نیز طبیعتا بله، اما مشکل اینجاست که دیگر آن ۲۴ میلیون نفری که به حسن روحانی رای دادند، جمعیت بسیار زیادی از آن‌ها به خاطر اتفاقاتی که طی این سال افتاد و قول‌هایی که روحانی داد، اما به آن‌ها پایبند نبود، رای نخواهند داد و برایشان فرقی نمی‌کند که چه کسی از اصولگرایان رییس جمهور شود.