احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

شاید آقای روحانی هم همچون آقای هاشمی رفسنجانی و همچون بسیاری از مسئولینِ دیگرکه در برابر شعار مرگ بر مخالفین سیاسی‌شان سکوت رضایت‌مندانه‌ای هم می‌کنند، و ای‌بسا، لبخندی هم بر لب می‌آورند، هیچوقت تصور نمی‌کردند که روزی ممکن است علیه آنان هم همان شعار داده شود.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: برای اولین بار در دوره آتی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ثبت نام از داوطلبان و کاندیداهای شرکت در انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی لوایح مرتبط با FATF مراحل پایانی را طی می کند و به احتمال قوی تا پایان سال، نتیجه بررسی آن در مجمع را اعلام می‌کنیم.
در شرایط فعلی این دیدگاه که رئیس جمهور فعلی تحت حمایت اصلاح طلبان بوده و عملکرد رضایت بخشی نداشته، کاندیدای اصولگرا شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد پررنگ است.
حجت‌الاسلام علی شیرازی؛

عدم حضور در انتخابات گناه کبیره است

انتخابات مال مردم است، حق مردم است، تکلیف مردم است. خودشان باید سرنوشت خود را مشخص کنند و از منتخب یا منتخبین خود بخواهند به وعده خود در دوران تبلیغات انتخاباتی جامعه عمل بپوشانند.
در جریان انتخاب رییس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان؛

هنوز کاندیدای مشخصی برای ریاست وجود ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در جلسه امروز نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، رییس و هیات رییسه انتخاب خواهند شد.
در 40 سال گذشته صعودهای ایران بیشتر متکی بر ثروت خداداد کشور بوده است و چون گنج بادآورده‌ای آن را هزینه کرده‌ایم و هرگاه صدور نفت ما مناسب بوده، تولید ناخالص ملی (GDP) افزایش پیدا کرده است؛ درحالی‌که کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و ترکیه که واردکننده نفت و مواد اولیه هستند، تولید ناخالص ملی‌شان چند‌برابر رشد کرده و سرانه درآمد تا حدود 30 هزار دلار رسیده است.
بسیاری از جرایم به صورت انفرادی و یا در خفا انجام می‌شوند. ولی هنگامی که یک عمل مجرمانه به صورت جمعی و سازماندهی شده و در ملا عام انجام و نمایش داده می‌شود، بسیار زیان‌بارتر است. این رفتارها فقط نقض آن جرم خاص نیست، بلکه نقض مفهوم کلی قانون نیز هست.
محمد سلامتی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نیرو‌های اصولگرا و اعتدالی به محض آنکه به مجلس رسیدند، صف خود را از اصلاح‌طلبان جدا کردند و راه خودشان را رفتند و همین باعث تضعیف عملکرد برنامه‌ریزی شده اصلاح‌طلبان شد. با این وصف اصلاح‌طلبان هیچ مزیتی از چنین ائتلاف‌هایی در راستای منافع اکثریت مردم کسب نکردند و درعین حال این تجارب و تکرار آن، تضعیف پشتوانه مردمی را نیز برای اصلاح‌طلبان به‌دنبال داشت.
صفایی‌فراهانی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گویی از ضرورت تغییر استراتژی‌ها و نگاه کشور و تعامل با جهان گفت و راه برون‌رفت از شرایط پیش‌رو را تغییر نگاه به دنیا دانست و گفت: «تا در جامعه امید به بهبود شرایط ایجاد نشود نمی‌توان امید به موفقیت داشت، تعامل با دنیا و امید در شهروندان ایران‌زمین، تنها راه موفقیت است».
وجود تعدد مراکز اطلاعاتی موجب ایجاد نقاط کور و حفره‌های اطلاعاتی می‌شود و چنین عوارضی نیز نتیجه محتوم این شکاف‌های سازمانی و اطلاعاتی است.
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در بیانیه‌ای تاکید کرد: کم توجهی صورت گرفته به نام و یاد امام در بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، خطایی است که در صورت سهو، قابل اغماض نیست.
انگار، هر چه بیشتر، بزرگان، برخی را به وحدت و یکپارچگی و اتحاد و همبستگی فرا می خوانند، این برخی، کمتر، اهتمام دارند که گوشِ جان بسپارند.
معاون سازمان صداسیما گفت: بودجه یک درصدی برای صداوسیما توسط دولت پذیرفته نشد و حتی ۴۰ درصد تبلیغات بازرگانی که توسط بانک‌ها تامین می‌شد با دستور دولت حذف شد و بعد هم تبلیغات اپراتوها با دستور وزارت ارتباطات به صداوسیما داده نشد.