احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

آنان‌که مدعی‌اند رئیس‌جمهور اختیاری ندارد یا قانون اساسی را نخوانده‌اند و نمی‌دانند چه مسئولیتی را قرار است رئیس‌جمهور بپذیرد یا خوانده‌اند قصور و تقصیر خود را در عدم اجرای قانون اساسی می خواهند به گردن دیگران بیندازند.
در معماری سیاسی برخی کشورها این گزینه را محفوظ نگه می‌دارند که نظامیان به مثابه یک گزینه نهایی برای فصل اختلافات مطرح باشند، هر‌چند در ایران به دلیل ماهیت نظام سیاسی چنین گزینه‌ای فعلا موضوعیت ندارد. نیروی نظامی هر کشوری آخرین هسته سخت آن کشور است که در برابر حوادث واقعه کارساز است.
وقتی از هویت ملی سخن می‌گوییم، به این معناست که ما ذات متکی به نفس داریم. هویت داریم. این هویت را دوست داریم و با آن، همزاد و همراه هستیم و خود را جزء آن می‌دانیم و در چارچوب آن نفس می‌کشیم.
تمام کوشش انتخاباتی از سوی هر گروهی در ابتدا باید به بهبود جایگاه و اساس این انتخابات معطوف شود. اگر رقابتی خوب و کامل شکل بگیرد فردی که انتخاب می‌شود در اهمیت دوم و شاید چندم قرار دارد. اگر این خودرو خوب باشد، باید باک آن را با رای مردم پر کرد، با باک خالی جایی نمی‌توان رفت، حتی اگر بهترین مارک خودرو باشد.
نماینده مردم تهران گفت: کسانی که در فکر ریاست طلبی و وزارت‌خواهی هستند وارد این میدان نشوند، زیرا چیزی نصیبشان نخواهد شد. انقلاب ما در شرایط امروز در همۀ سطوح جانباز نیاز دارد.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انتخابات نزدیک است و مردم باید توجه کنند، فردی با تفکر لیبرالی روی کار نیاید، گفت: بحث یک شخص نیست، تفکر لیبرال به توانمندی داخلی ایمان ندارد.
هر مقدار انتخاب رئیس‌جمهور با دقت بیشتر و درست انجام شود امید به بهبود شرایط نیز افزایش می‌یابد و بالعکس، خصوصا" اینکه مردم ما، تجربه انتخاب نادرست را دارند و نتیجه انرا هم دیده و چشیده اند!
دبیرکل جمعیت فداییان اسلام گفت: مردم با طیف چپ و راست کاری ندارند جناح‌ها هم نتوانستند جذب حداکثری داشته باشند و دعوای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نه خدمت به مردم بلکه بر سر پست و مقام است.
در جبهه‌ اصولگرایان اگر آقای رئیسی نیاید شرایط بسیار مساعدی برای اصلاح طلبان بوجود خواهد آمد و اگر ظریف در مقابل رئیسی قرار بگیرد مسلما وزنه‌ی رئیسی سنگین‌تر از آقای ظریف است.
رفراندومی برای تمام ایرانیان؛

12 فروردین؛ روز آری به جمهوری اسلامی

۱۲ فروردین سال ۵۸ یکی از روز‌های تاریخی و مهم ایران اسلامی است. با پیشنهاد امام خمینی، دولت موقت مهندس بازرگان مسئول برگزاری رفراندوم تغییر رژیم سلطنت به جمهوری اسلامی شد. گزارشی درباره سیر برگزاری این رفراندوم را می‌خوانید.
رئیس جمهور از ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تفسیر ۱۲ فروردین یعنی اینکه میزان رای ملت است.
دبیرکل مجمع ایثارگران با بیان اینکه سیدحسن خمینی تا الان امتناع دارد که وارد عرصه انتخابات شود، گفت: ما از کاندیدای حداقلی، نیابتی یا کسی که به اسم اصلاح‌طلبی فعالیت کند، حمایت نخواهیم کرد.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه قوانین دست و پاگیری که بر سر راه تولید قرار دارد باید احصا و ساده‌سازی شود، گفت: دولت توفیق چندانی در عرصه تولید نداشت.
یک فعال سیاسی تصریح کرد: انتظارمان از ۱۴۰۰ در بدو امر این است که نقطه امیدی برای مردم، پیشرفت کشور و خروج از بحران هایی که در عرصه داخلی و بین المللی گرفتارش هستیم، ایجاد شود.
قدما معتقد بودند هر هزار یا هزاروپانصدسال، مجددی می‌آید و گفتمانی جدید درمی‌اندازد. من معتقدم گفتمان جدید ما در قرن پانزدهم، گفتمان مدرنیته خواهد بود. و این گفتمان را باید در مقابل گفتمان رایج دویست سال اخیر –که صرفاً بر مدرنیزاسیون متمرکز بوده است- مطرح کرد.
دبیرکل جبهه حامیان قانون در گفت و گو با پُرسون؛

اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود

دبیرکل جبهه حامیان قانون گفت: اصلاح طلبان و اصوالگرایان بازنده انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود و چهره ای مستقل، ولی نزدیک به نیروهای انقلاب و پایداری رای خواهد آورد.