احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: نوع برخوردی که اکنون با پرونده عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف، شهردار پیشین تهران، شاهد آن هستیم با اتفاقی که در دوره شهرداری کرباسچی دیدیم متفاوت است. با اتفاق دوران آقای کرباسچی، یک سریال تلویزیونی ساختند اما در مورد پرونده عیسی شریفی حتی یک کلیپ هم بازنشر نشده که قضیه چه چیزی بوده و به کجا رسیده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعضی افراد با سوءاستفاده از برخی ناکارآمدی‌ها، انگشت اتهام را به‌سوی انقلاب و نظام گرفته‌اند و باید با رویکرد علمی، جهادی و تحول‌آفرین، تحریم‌ها و توطئه‌ها را خنثی کنیم.
انتخابات 1400 و مسائل داخلی ایران بیش از حد لزوم همبسته تحولات منطقه‌ای و خارجی است و از نگاه بسیاری این ضعف سیستم داخلی است و از نظر برخی با موضع‌گیری‌های ایران در منطقه و حضور فعالش در عراق، لبنان، بحرین و سوریه دور از انتظار نیست.
بدی و خوبی درباره روسای جمهور نسبی است. برای عده‌ای بد و برای عده‌ای خوب است. طبعا اگر اکثریت احساس خوبی نکنند رای خودشان را تغییر می‌دهند. ولی هر انتخاباتی فارغ از نتیجه آن یک دستاورد مهم دارد و آن مشروعیت‌زایی است که اعتبار حکومت را در داخل و نزد جهانیان بالا می‌برد و این سرمایه بزرگی است.
عملکردهای نادرست رژیم پهلوی به‌خصوص در زمینه حرکتهای ضداسلامی و سلطه جویانه امریکا بر سرنوشت ایران سبب شد که گرایش به مبارزات سیاسی و حرکت های مسلحانه علیه رژیم روزبه‌روز افزایش یابد و حتی به‌عنوان یک ارزش در بین جامعه سیاسی و مذهبی ایران مطرح شود.
غلامعلی حدادعادل در نشست جامعه اسلامی دانشجویان با یادآوری شکست اصولگرایان در انتخابات سال ۹۶ مجلس و شورای شهر، اظهار کرد: در آن دوره در اثر کثرت لیست‌ها شکست خوردیم و اگر نتوانیم در انتخابات آتی به وحدت برسیم، این شکست تکرار می‌شود، پس نباید با کثرت نامزد وارد انتخابات شویم.
معاون سیاسی وزیر کشور درباره تغییرات دیگر در بین استانداران کشور، پس از تغییر در استانداری خوزستان، گفت: شرایط اضطراری شاید صورت بگیرد و به غیر از موضوع ارتقای استانداران، تغییر دیگری نخواهیم داشت.
رییس شاخه جوانان حزب کارگزاران سازندگی:

شکاف نسلی در جریان اصلاحات محسوس است

رییس شاخه جوانان حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه شکاف نسلی تا حدود زیادی در جریان اصلاحات قابل مشاهده است، گفت: اکثر تصمیم سازان جریان اصلاح طلب را افراد با سنین بالا تشکیل می دهند. حتی برخی افراد که با نام جوان در نهادهای تصمیم گیر جریان حاضر هستند عملا با نسل های فعلی جامعه ارتباط معنادار سنی و اندیشه ای ندارند.
اگر روابط راهبردی میان دو کشور را بر مبنای منافع مشترک تعریف نکنیم و فقط بر اساس دشمن مشترک ایجاد کنیم این روابط نه تنها ناپایدار می‌شود بلکه کم‌عمق نیز خواهد بود ضمن اینکه استقلال در تصمیم‌گیری را مخدوش می‌کند.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به انتخاب گزینه این حزب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: از حالا گزینه خود را معرفی نکرده و دستمان را رو نمی کنیم.

سعید نورمحمدی گفت: ظریف نامزد شود، قطعا نامزد اصلی جبهه اصلاح طلبان خواهد بود. حمایت اصلاح طلبان هم از سایر نامزدها به بعد از اعلام تایید صلاحیت‌ها منوط شده است. برآورد من این است که ظریف بدون مخالفت، نامزد جریان اصلاحات می‌شود. در مورد صادق خرازی مساله اما کمی متفاوت است.
محمدرضا عارف گفت: من واعظی نیستم که آن طور حرف بزنم، شرایط زمان را درک می‌کنم. شرایط دولت را می‌فهمم و زحماتی را که دولت کشیده می‌دانم البته نقد‌های بسیار جدی هم دارم و خصوصی هم نقدهایم را به آقای روحانی به عنوان یک رفیق قبل از انقلاب گفته ام.
مشکل قالیباف نگاه پررنگ او به «پاستور» است. او در همه حرکات و سکنات خود را با عینک ریاست‌جمهوری تنظیم می‌کند. در سه ماراتن قبلی شکست خورده و هنوز رؤیای جلوس بر صندلی پاستور را از سر بیرون نبرده و برای دستیابی بر آن این‌گونه برای کشور هزینه‌تراشی می‌کند.
زید آبادی در رابطه با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه نوشت: برای عملی شدن این پیشنهاد به نظرم لازم است چند کشور اروپایی از جمله سوئد و نروژ و سوئیس و دانمارک و بلژیک و فرانسه و آلمان و ... ضمن استقبال از طرح رئیس قوۀ قضائیه ایران، یک هیئت مشترک را برای بازدید از زندان‌های ایران تشکیل دهند و در همان حال، برای بازدید هر هیئت ایرانیِ مورد نظر آقای رئیسی از زندان‌های کشور خود، اعلام آمادگی کنند!
شاید آقای روحانی هم همچون آقای هاشمی رفسنجانی و همچون بسیاری از مسئولینِ دیگرکه در برابر شعار مرگ بر مخالفین سیاسی‌شان سکوت رضایت‌مندانه‌ای هم می‌کنند، و ای‌بسا، لبخندی هم بر لب می‌آورند، هیچوقت تصور نمی‌کردند که روزی ممکن است علیه آنان هم همان شعار داده شود.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: برای اولین بار در دوره آتی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ثبت نام از داوطلبان و کاندیداهای شرکت در انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود.