علت دشمنی کشورها با جمهوری اسلامی چیست؟

دلیل دشمنی برخی کشورها با جمهوری اسلامی سوال بسیاری از جوانان این کشور است.
تصویر علت دشمنی کشورها با جمهوری اسلامی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از جمله پرسش‌های اصلی که باید به‌صورت مستدل و منطقی برای مردم، به‌ویژه برای جوانان به آن پاسخ داد، این است که «دلیل دشمنی‌های آمریکا، چند کشور اروپایی، برخی از دولت‌های عربی و برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با جمهوری اسلامی، مردم و کشور ایران چیست.

از جمله پرسش‌های اصلی که باید به‌صورت مستدل و منطقی برای مردم، به‌ویژه برای جوانان به آن پاسخ داد، این است که «دلیل دشمنی‌های آمریکا، چند کشور اروپایی، برخی از دولت‌های عربی و برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با جمهوری اسلامی، مردم و کشور ایران چیست؟» به عبارت دیگر، چرا در طول ۴۴ سال پس از انقلاب، همواره این کشورها و گروه‌ها با ایران مقابله کرده و ملت ایران را به شکل‌های گوناگون تحت فشار قرار داده‌اند؟ در اصل وجود توطئه‌ها، فتنه‌ها، فشارهای اقتصادی و مالی علیه ایران نه تردید وجود دارد و نه دلیل برای اثبات نیاز است. آنچه مهم است و به دلیل نیاز دارد، ریشه این دشمنی‌هاست.

این موضوع وقتی از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار می‌شود که مشاهده کنیم جریانی در تلاش است دلیل این دشمنی‌ها را، مواضع، اقدامات و رفتارهای جمهوری اسلامی با رویکرد دشمن‌تراشی دانسته و راه پایان‌دادن به دشمنی‌ها علیه ایران را هم، دست برداشتن جمهوری اسلامی از سیاست دشمن‌تراشی می‌داند!

درواقع بر اساس این تحلیل، ریشه، عامل و مقصر اصلی در منازعه ۴۴ سال گذشته بین جمهوری اسلامی و کشورهای غربی و همچنین چند مجموعه دیگر، جمهوری اسلامی است.

آیا این تحلیل درست است؟ برای نمونه، حتی از سوی جریان‌های مخالف و معاند جمهوری اسلامی، دلیل تهاجم نظامی عراق و آغاز جنگ از سوی این کشور در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ علیه ایران، نه خلق و خوی صدام و سیاست‌های قدرت جهانی، بلکه سیاست‌های ایران و شعارهای انقلابی حضرت امام خمینی (ره) معرفی می‌شود!

درواقع با این تحلیل، صدام از موضع دفاع وارد جنگ شد و جمهوری اسلامی آغازگر جنگ بود! با بررسی‌های دقیق، مشخص می‌شود که در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها که نظام سلطه و جبهه استکبار با بهره گیری از ابزار و امپراتوری رسانه‌ای خود و همچنین عوامل داخلی‌اش علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته، تلاش می‌شود جمهوری اسلامی عامل هر مشکلی و ازجمله دشمنی‌ها با ملت ایران معرفی شود. در این جنگ شناختی، دشمنان سه هدف اصلی را دنبال می‌کنند:

۱ـ ایجاد بدبینی نسبت به انقلاب اسلامی و جریان انقلابی

۲ـ ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان جمهوری اسلامی

۳ـ ایجاد یأس و ناامیدی نسبت به آینده

در جنگ شناختی دشمن که اساسش دروغ، تحریف، شایعه‌پراکنی، شبهه‌افکنی، بزرگ‌نمایی مشکلات، بایکوت یا سانسور یا کوچک‌نمایی دستاوردها و موفقیت‌هاست، تحلیل غلط از مشکلات، پدیده‌ها و رویدادها هم جایگاه خاصی دارد. در این میان، ارائه تحلیل غلط از دلیل دشمنی‌ها با ملت ایران، اهمیت ویژه‌ای به دلیل آثار و پیامدهای منفی آن برای نظام جمهوری اسلامی و مسئولان آن و جریان انقلابی دارد.

جهاد تبیین راهبرد اصلی برای مقابله با جنگ شناختی دشمن است. بر همین اساس، در جهاد تبیین، یکی از موضوعات محوری و اساسی که باید به درستی تبیین شود، دلیل و رمز و راز دشمنی‌های جبهه استکبار و دنباله‌هایش با انقلاب اسلامی و ملت ایران است. به راستی راز این همه دشمنی با انقلاب اسلامی، مردم ایران و جمهوری اسلامی چیست؟ اگر بخواهیم کوتاه پاسخ این پرسش مهم را بدهیم، باید بگوییم راز این دشمنی‌ها، بیدارشدن، به خود آمدن، روی پای خود ایستادن، اعتماد به نفس پیداکردن و خودباورشدن ملت ایران و عزم و اراده‌اش برای پیشرفت است. ملت ایران با انقلاب اسلامی به این فضیلت‌ها دست یافت. نه ملت ایران و نه جمهوری اسلامی، به دنبال دشمن‌تراشی و مقابله با دیگران نیست. البته ملت ایران و جمهوری اسلامی بر اساس عقل، شرع و اصول انسانی، با ظلم و ظالم در هر شکل و سطحی مخالف است و در حد توان خود از مظلوم دفاع می‌کند؛ ولی معنای این سیاست عقلانی و انسانی، دشمن‌تراشی نیست.

دلیل دشمنی‌های دیگران با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آن است که دشمنان این ملت، به‌شدت نگران الگوشدن ملت ایران از هر جهت برای دیگر ملت‌های جهان و به ویژه برای مسلمانان و مستضعفان هستند. بنابراین، جبهه استکبار در ۴۴ سال گذشته، همه تلاشش با مجموعه‌ای از طرح‌ها و اقدامات، در راستای جلوگیری از پیشرفت ایران و مانع‌گذاری در مسیر تحقق آرمان انقلاب اسلامی، یعنی بنای تمدن نوین اسلامی بوده، لکن کاملاً با شکست مواجه شده است.آینده ملت ایران و کشور پرافتخار و عزیزمان بسیار روشن است. ایرانیان با انقلاب اسلامی و تحت پرچم اسلام و زعامت ولایت فقیه، در پرتو بصیرت و مقاومت بی‌نظیری که طی ۴۴ سال گذشته در برابر تمامی توطئه‌ها، فتنه‌ها و فشارها از خود به نمایش گذاشته‌اند و این مقاومت را ادامه خواهند داد، افتخار تمدن‌سازی اسلامی و زمینه‌سازی ظهور را از آن خود خواهند کرد.

حماسه تاریخی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱، پس از ۴۴ سال توطئه و یک دوره جنگ ترکیبی و تهاجم همه‌جانبه با تمرکز بر جنگ شناختی و اغتشاشات پاییزی، نشان داد که ایرانیان از چه ظرفیت بالایی برای عبور از توطئه‌ها، خدعه‌ها و نیرنگ‌ها برخوردارند و هیچ نقشه شیطانی نمی‌تواند آنان را فریب داده و از راه انقلاب اسلامی که راه رسیدن به پیشرفت واقعی مادی و معنوی و قرارگرفتن بر قله‌های عزت و افتخار تاریخ است، بازدارد.

منبع:فارس

464840