احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب اخیراً دیداری با تولیت آستان امام خمینی(ره) دیداری صورت داده است و طی شنیده‌ها، سید حسن خمینی در این دیدار برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 قول مساعد البته در صورت لزوم داده است.
سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به خبر رد صلاحیت برخی اعضای شورای شهر تهران از سوی هیات اجرائی انتخابات گفت: اخباری که از نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرائی منتشر می‌شود، غیررسمی است و به نظر می‌رسد، نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرائی هنوز رسما اعلام نشده است.

صحبت های سردار دهقان، درباره کاندیداتوری اش؛

آیا نظامی ها هدف مشخصی برای انتخابات پیش رو دارند؟!

سردار حسین دهقان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تاکید کرد به عنوان یک چهره مستقل و غیرنظامی وارد میدان شده است و توانایی برعهده گرفتن مسئولیت را دارد.

تصمیم‌گیری‌های اصلی و استراتژیک برای نیروهای نظامی باید توسط نیروهای غیرنظامی گرفته شود زیرا تنها در این حالت، هم امور نظامی و هم امور غیرنظامی در نظر گرفته می‌شوند.
طهری که خاستگاه اصولگرایی دارد، به دلیل روحیه آزادی‌خواهی و بی‌پروایی‌اش در بیان مواضع سیاسی و چالش مداوم با تنگ‌نظری‌ها و سختگیری‌ها، در سال‌های اخیر مورد توجه اصلاح‌طلب‌ها بوده و حتی با لیست آنها به مجلس دهم راه یافته است
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: قدرت و اقتدار این شورا در ایجاد یک شبکه اجتماعی قدرتمند و پرتوان است که باید با فعال کردن آن جهت تحقق اهداف این شورا و جلوگیری از اختلاف در بین نیروهای انقلابی اقدام کنیم.
میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت و جریان‌های سیاسی است. مشارکتی که زیربنای حراست از منافع ملی بوده و ایجاد آن خود نیازمند تثبیت زیربنای امید و اعتماد در جامعه به صندوق رای و خروجی آن است.
عضو شورای وحدت اصولگرایان درباره یکی شدن دو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و وحدت، گفت: با شورای ائتلاف گفت‌وگوهای زیادی انجام داده‌ایم و به همراهی و همدلی این دو شورا کاملا خوش‌بین هستم ولی این موضوع از نظر تشکیلاتی هنوز نهایی نشده است.
شرط لاریجانی برای کاندیداتوری؛

اگر رئیسی بیاید من نیستم

نامه نیوز نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا مدعی شد علی لاریجانی نامزدی‌اش در انتخابات پیش رو را به عدم حضور آیت‌الله رئیسی وابسته کرده است.
با وجود کم‌رنگ‌شدن دموکراسی، مطالبه آن همچنان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ایرانیان باقی مانده است. با وجود همه انتقادهایی که به دوران اصلاحات وارد می‌شود، از نظر آزادی مطبوعات، انتخابات آزاد و نبود دانشجویان ستاره‌دار انصافا آن دوران کم‌نظیر بود.
مطالعه ی مقایسه ای برخی از مصاحبه ها در کشور به وضوح نشان می دهد که 80-70 درصد مصاحبه در مورد خود فرد است تا خودی نشان دهد.
علی مطهری تصریح کرد: به اعتقاد بنده در مواردی که نظر رئیس جمهور با نظر رهبری متفاوت است، رئیس جمهور باید با مردم صحبت کند و اعلام نماید که این انتخاب، انتخاب من نبوده و نظر مقام معظم رهبری است و بنده نیز اطاعت کردم. به این صورت مشکل حل شود و اگر بعداً آن شخص مشکلاتی ایجاد کرد رئیس جمهور اعلام می‌کند که این انتخاب من نبوده است.
یک روزنامه غربگرا اذعان کرد که آمریکا خواستار بازگشت به برجام نیست؛ اما با این وجود نوشت: ایران شجاعت لازم برای عبور از پستی و بلندی‌های این منازعه را ندارد(!)
رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از رییس رسانه ملی خواست تا این نهاد حدود و نحوه انعکاس اخبار ظاهرا عادی فعالیت‌های نامزدهای ریاست جمهوری در ایام نزدیک به انتخابات را مشخص کند تا سبب تبعیض نشود.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: شورای‌عالی وحدت با پالایش و رای‌گیری از میان حدود ۳۰۰ نفر که برای عضویت در شورای شهر تهران اعلام آمادگی کرده بودند، به یک لیست بیش از چهل نفره رسیده‌ است.
انتخابات خرداد ماه جاری صرف‌نظر از کمیت و کیفیت مشارکت عمومی و تبعات و دستاوردهای احتمالی برای جناح‌ها و رقبای سیاسی در کسب آرا و مشروعیت مردمی، همچنان صحنه رقابت سه جریان عمده فکری و سیاسی متفاوت و به ماهوی متضاد خواهد بود.