احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران ضمن تشریح مکانیزم انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اشخاصی که حائز دو سوم آرای اعضای مجمع ملی شوند، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه به عنوان نامزد‌های نهایی معرفی جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند.
یکی از پرسش‌هایی که می‌تواند درک ما را از شرایط انتخاباتی روشن کند، میزان و کیفیت پیگیری اخبار انتخابات است، که فقط ۱۱ درصد در حد زیاد آن را پیگیری می‌کنند. ۲۱ درصد نیز تا حدی و ۲۶ درصد کم و ۴۲ درصد اصلاً پیگیری نمی‌کنند.
روزنامه اعتماد با اشاره به کاندیدا‌های کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نوشت: بعد از ظریف و محسن هاشمی از سال جدید زمزمه‌هایی دوباره درباره احتمال کاندیداتوری جهانگیری شنیده شد.
طی روزهای منتهی به انتخابات گمانه‌زنی‌های زیادی در دسته بندی‌های سیاسی بیان می‌شود؛ از چپ و راستِ دیروز تا اصلاح طلب و اصولگرای امروز؛ اما هرچه به زمان رای گیری نزدیک تر می شویم و فهرست ها و نامزدها مشخص تر می شوند، این دسته بندی‌ها نیز عیان تر می‌گردند.
برداشت غالب این است که امروز بین همه مسئولان، جنگ قدرتی وجود دارد و همه به نحوی تلاش می کنند تا سهم بیشتری از قدرت را از آن خود کنند ولی در این میان کم نیستند انسان های مخلصی که ورای این معادلات در حال خدمت هستند و بر سر نپذیرفتن مسئولیت رقابت می‌کنند.
یکی از عواملی که باعث ناکارآمدی ستادها می‌شود عدم انتخاب وزرا براساس داشتن مهارت «کار گروهی» است که این شایستگی از «مهارت‌های هوش هیجانی و اجتماعی» آنان سرچشمه می‌گیرد و باید این شایستگی به‌وسیله نزدیکان رئیس‌جمهور در هنگام انتخاب وزرا در کابینه مورد ممیزی قرار می‌گرفت و تشخیص داده می‌شد. زیرا وظیفه تطبیق مدل ذهنی وزرا با مدل ذهنی رئیس‌جمهور بر‌ عهده آن گروه خاص قرار دارد.
بی تردید کشوری با وجود برخورداری از دریایی از منابع انرژی، معدنی، موقعیت راهبردی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و قطبیت و ام القری حقیقی حقیقت اسلام، قطبیت بیداری و مقاومت در منطقه و جهان اسلام و جهان مستضعفین و طالبین حقیقت و بر هم زننده هیمنه و برنامه درازمدت سلطه استکبار بر منطقه و جهان و موقعیت راهبردی جغرافیای سرزمینی و ترابری، سرمایه انسانی جوان، سرمایه اجتماعی چون ولایت پذیری، مشارکت و اعتماد و دین باوری و سرمایه فیزیکی و فناوری ای که از نقطه صفر سال 1357 با یک نرخ رشد انفجاری بیش از 11 برابر جهانی به رتبه های 1 تا 10 جهانی در بسیاری از زمینه ها صعود کرده و... چرا باید با مشکلات تحقیرآمیز و مسخره ای چون قیمت مرغ و تخم مرغ، ماهی و گوشت قرمز و نهاده های دامی و... و خلاصه تورم و رکود، بیکاری، تعطیلی تولید و دیپلماسی التماس از آمریکا و اروپا مواجه باشد؟
معاون امور استانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره به فرآیند انتخاب نامزد شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: پس از دریافت اسامی پیشنهادی، اسامی افراد مورد نظر، در اختیار دبیرخانه شورا قرار گرفت.
دبیر سیاسی جبهه ایستادگی، گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند؛ به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند که اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است.