احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

حدود دو ماه دیگر به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای محلی بیشتر باقی نمانده و فارغ از فضایی که امروزه بر این واقعه مهم سیاسی حاکم است به نظر می‌رسد جز با تبیین استراتژی و برنامه کوتاه و بلندمدت شفاف و منسجم، برخورد ایدئولوژیک و پیشگویانه با انتخابات پیش رو یا ارایه فضای سیاه و سفید، طرح مسوولانه و کنشگرانه‌ای محسوب نشود.
آنچه در ماراتن نفس‌گیر روزشمار انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 بیش از پیش برجسته شده، شکل‌گیری فضایی است که می‌توان از آن به «انتخابات کشکولی» تعبیر کرد: یعنی مانند «کشکول شیخ بهایی» که در آن به هر دلیلی از هر دری سخن گفته می‌شود.
وزیر ارشاد در دولت دهم مطرح کرد: شبهه ای در گذشته وجود داشت و گفته می شد قوه قضاییه مهمتر است ولی در بیانات رهبری در سال جدید دیدیم که اهمیت قوه مجریه را به مراتب بیش از قوای دیگر مطرح کردند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو خانه کارگر با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: منتظر خرد جمعی اصلاح طلبان برای نهایی شدن نامزد انتخابات هستیم.
مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب ابتکار با تاکید بر اینکه دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است، نوشت: هیچ دولتی مانند این دولت این هنر را نداشت که ۲۵میلیون رأی را در عرض چند ماه به دو، سه میلیون برساند.
صداوسیما معرفی کرد؛

کاندیداهای مطرح انتخابات ۱۴۰۰

صداوسیما در یک بخش خبری به بررسی نامزدهای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ پرداخت و این افراد را خواهان حضور در این دوره از انتخابات معرفی کرد.
عضو شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: آقای روحانی در سال 92 صریحاً در رسانه ملی اعلام کردند که شعار دولت تدبیر و امید نجات اقتصاد ایران است و حال باید از ایشان سوال کرد در این هشت سال با اقتصاد ایران چه کرده اید و به کدامیک از این 20 وعده اقتصادی تان عمل نموده‌اید.
احمدی نژاد در صدر داده های تولید شده در توییتر و تلگرام قرار گرفت.
عبدالرضا داوری در توئیتی نوشت: از سال ۱۳۹۱، محمود احمدی نژاد، یک رابط و پیام رسان ثابت با خاندان رفسنجانی دارد که پیام طرفین را منتقل می کند.
سخنگوی سایق وزارت خارجه و نامزد انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شب گذشته در ارتباط تصویری اینستاگرامی با پرسون به سوالات و ابهامات موجود در ساختار وزارت خارجه پاسخ داد.