اطلاعاتی درباره فرزندان محمد باقر قالیباف +عکس

محمدباقر قالیباف متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه در استان خراسان رضوی است، در سال ۱۳۶۱ با زهرا مشیر الاستخاره که همسایه ی آن ها در طرقبه بود، ازدواج کرد. صیغه ی عقد این زوج را امام خمینی (ره) جاری کرد.
تصویر اطلاعاتی درباره فرزندان محمد باقر قالیباف +عکس

به گزارش سایت خبری پرسون، مطرح شدن یک ادعا در فضای مجازی، نام خانواده محمد باقر قالیباف و یکی از فرزندانش به نام اسحاق قالیباف را بار دیگر بر سر زبان ها انداخته است. یاشار سلطانی، روزنامه نگار اصلاح طلب، در توییتر خود در ادعایی درباره ی اسحاق قالیباف، یکی از فرزندان محمد باقر قالیباف گفته است: «اسحاق قالیباف فرزند رییس مجلس برای دریافت ویزای مهاجرتی از دولت کانادا شکایت کرده است. چون بررسی پرونده مهاجرتی اسحاق قالیباف که از سال ۲۰۱۹ در جریان است، به دلیل مسائل امنیتی بالا طولانی شد، اسحاق از دولت کانادا شکایت کرد و دادگاه هم به نفع او رای داد.»

همسر محمد باقر قالیباف کیست؟

محمدباقر قالیباف که متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه در استان خراسان رضوی است، در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی با زهرا مشیر الاستخاره که همسایه ی آن ها در طرقبه بود، ازدواج کرد. صیغه ی عقد این زوج توسط امام خمینی (ره) جاری شد.

زهرا مشیر متولد سال ۱۳۴۰ در طرقبه است. او دانش‌آموخته ی رشته جامعه‌ شناسی و مدرس دانشگاه است و مدتی به عنوان ریاست دانشکده مدیریت و علوم انسانی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات نیز فعالیت داشته‌ است. او دستی هم در سرودن شعر و نقاشی دارد.

ثمره ی ازدواج این زوج ۳ فرزند به نام های الیاس ، اسحاق و مریم بوده است.

الیاس قالیباف

الیاس قالیباف پسر ارشد قالیباف فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های مالزی است.

وی سابقه ی عضویت در هیأت مدیره موسسه مطبوعاتی «سیمای مهر هستی» را دارد که روزنامه «تهران امروز» را منتشر می کند.

او در سال ماه ۱۳۸۶ با دختر یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرد.

در سال ۱۳۹۴ ادعایی درباره ی اختلاس ۸ هزار میلیاردی الیاس قالیباف و فرار وی به لندن مطرح شد.

در تابستان سال ۱۳۹۴ شایعاتی درباره اختلاس ۸ هزار میلیاردی الیاس قالیباف و فرار وی به لندن منتشر شده بود که همان زمان هم مشخص شد پسر شهردار وقت تهران نه بازداشت و نه احضار شده بود و نه اصلا به لندن فرار کرده بود.

مریم قالیباف

درباره ی مریم قالیباف دختر محمد باقر قالیباف اطلاعات چندانی در دست نیست. او با امیررضا بحیرایی ازدواج کرده است.

در سال ۱۳۹۵ ادعایی در شبکه های اجتماعی درباره ی برگزاری یک عروسی مجلل برای دختر محمد باقر قالیباف مطرح شد.

در مهرماه سال ۱۳۹۵ تصویری از یک عروسی مجلل در فضای مجازی منتشر شد که منتشرکنندگان آن مدعی شدند متعلق به عروسی دختر و داماد محمدباقر قالیباف شهردار تهران است. در این شایعه آمده بود: «۴ میلیارد تومان جهیزیه دختر قالیباف. آقای داماد ۷۰ ماشین عروس آماده کرد. این است حکومت علی؟»

در همان زمان نشان داد که تصاویر مربوط به یک عروسی تجملاتی در لاهیجان بوده است.

همچنین در سال ۱۴۰۱ ادعایی درباره ی سفر دختر قالیباف به همراه همسرش و مادر خود به ترکیه برای تهیه ی سیسمونی مطرح شد که به یکی از جنجالی ترین اخبار سال ۱۴۰۱ بدل شد، ماجرایی که به «سیسمونی گیت» شهرت یافت.

وحید اشتری، فعال رسانه ای، فروردین ۱۴۰۱ در توییتر خود با انتشار تصاویری از زهرا مشیر، همسر محمد باقر قالیباف، به همراه دخترشان مریم قالیباف و همسرش امیررضا بحیرایی در فرودگاه استانبول، مدعی شد آن ها برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند. به ادعای اشتری، در میان بار آن ها وسایلی مانند کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک دیده شده بود.

تنها ساعاتی پس از مطرح شدن این ادعا، الیاس قالیباف، فرزند ارشد رئیس مجلس با انتشار پستی در اینستاگرام خود سفر خانواده اش به ترکیه را تأیید کرد. او اما مدعی شد این سفر برای خرید سیسمونی نبوده. الیاس قالیباف همچنین این سفر را مخالف نظر و مشی و مرام پدر خود و خطای فرزند دانست که نباید به پای پدر نوشته شود. او گفت به سهم خود از مردم عذرخواهی می کند.

افشای این سفر واکنش های زیادی را در پی داشت و حتی برخی خواستار استعفا یا عذرخواهی رئیس مجلس شدند.

محمد باقر قالیباف هرگز هیچ اظهار نظر رسمی ای درباره ی این اتفاق نکرد. با این حال، وحید اشتری بعداً اعلام کرد به دلیل افشای سفر خانواده ی قالیباف به ترکیه از او شکایت شده است.

چند روز قبل، ویدئویی از محمد باقر قالیباف در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال منتشر شد که او را در حال پاسخ به سؤال یک شخص درباره ی ماجرای سفر خانواده ی او به ترکیه و همینطور دریافت تراول چک از سوی دستیارش نشان می داد. قالیباف درباره ی سفر خانواده‌ اش به ترکیه گفته بود: «خانواده آدم به ترکیه برود گناه است؟»

اسحاق قالیباف

درباره ی اسحاق قالیباف پسر کوچک تر محمد باقر قالیباف هم اطلاعاتی در دست نیست.

در سال ۱۳۹۷ کانال تلگرامی «آمدنیوز» مدعی شد اسحاق قالیباف با ۸۰۰ میلیون دلار به ملبورن رفته است.

کانال تلگرامی آمدنیوز که مدعی اخبار و اطلاعات دقیق و دست‌اول است با انتشار تصویر زیر، مطلبی را علیه اسحاق قالیباف، پسر شهردار اسبق تهران منتشر کرد و مدعی شد او با ۸۰۰میلیون دلار به ملبورن رفته است!

اما جالب است که گردانندگان این شبه‌رسانه پرمدعا حتی اسحاق را نمی‌شناسند، چرا که برای ادعای خود تصویری از «سیدهادی رضوی» تهیه‌کننده قسمت اول سریال شهرزاد را منتشر کردند.

منبع: عصر ایران

600065